Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Khamis, Januari 31

sama-sama buat; kerjasama

hello semua, selamat petang...

hari ni selesai kertas cadangan surau menggunakan konsep IBS yang baru nak dihantar kepada klien. cuba-cuba lagi jual rekabentuk kalau boleh.

tadi pagi kan mesyuarat tapak. masa pegi tu Encik L panggil. tanya macam mana nak masak kari. biasa lah, site Trolak ni antara kerja lain beliau tukang masak. kami tak mampu nak beli makan kat luar. mahal. jadi, sebagai satu iniasatif Encik L ialah memasak pekerja pelbagai makanan. hari-hari makan sardin pun pekerja boleh muntah. 

aku cuma beritahu yang nanti aku hantar pesanan ringkas. alah, lupa pulak nak hantar. habis mesyuarat aku terus panggil. 

Aku : Sorry, tadi tak sempat.

Encik L : takpe, abang dah tanya kat makcik yang lalu tadi.

Aku : makcik mana?

Encik L : acik kedai tadi.

Aku : ooo okey. 

Encik L : payment dah masuk dah yang?

Aku : mana tau orang kat site, dah mesej bos ke tanya?

Encik L : belum lagi.

Aku : kenapa tak mesej, lepas tu nak bising kat orang.

Encik L : tahu tak orang tengah potong bawang, nak tumis lagi itu ini bla bla bla.

hahahahaha. panjang gile membebel. macam perempuan. masak dah cukup perempuan. macam aku dengan beliau dah terbalik kan? aku pegi mesyuarat dan bla bla, beliau pulak pegi masak kat tapak.

tapi aku rasa benda tu semua dah takde masalah zaman sekarang ni. lelaki dengan perempuan mungkin lebih mengamalkan sikap kerjasama berbanding dulu. takde dah kot cakap-cakap orang yang isteri tinggalkan suami masak kat rumah. bukan cerita kolot ke semua tu?

zaman dulu-dulu, yelah. lelaki dengan kerjanya. perempuan dengan kerjanya. semua macam hidup tersusun. pendapat aku la. macam sekarang, masing-masing kena rancang jadual masing-masing dan kena saling bincang untuk bertemu dan berbahagia bersama.

kalau masing-masing dengan diri masing-masing punya kemahuan. ia, semuanya tak ke mana. tu je, ruangan mengarut petang ni. babai.



30 ulasan:

  1. hihihi ade kot zaman skrg perempuan yg kuat membebel, hehe special kes, old style :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perempuan mmg kekal dgn sifat mmbebel. Termasuk aku.

      Mksd aku ialah lelaki dh pndai mmbebel...

      Padam
  2. Penat tu memasak.. pedih mata dia potong2 bawang.. hahaha.. tu yg mmbebel tu, nk mnta tolong skali.. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Huahua. Mane nk tau die tgh potong bawang...

      Padam
  3. Lelaki sekarang memang suka membebel..hahahah

    BalasPadam
  4. heheh. proses evolusi lah tuh. :p

    BalasPadam
    Balasan
    1. Entahla gb. Jgn utk pkerja je rajen masak. Kt rumah nnt mls. Hihi

      Padam
  5. Hm..laki sy plk kate..die msk goreng telur je lps..haha.redha je..

    BalasPadam
  6. untunglah dpt bakal suami pandai msk.hehe

    BalasPadam
  7. wah xpe2 praktis untuk nanti..hehe bukan senang lelaki nak masak :)

    BalasPadam
  8. wow.... bagusnya Encik L tu, rajin masak kat site

    BalasPadam
  9. bila dah sama2 bekerja
    memang perlu sangat ambil masa untuk bincang apa2 hal
    tak boleh masing2 pilih jalan sendiri

    BalasPadam
  10. salam kenal cikilolo
    Tirana aduka dtg tanpa diundang.maaf tau.

    BalasPadam
  11. tolong menolong membentuk satu kerjasama yg padu.. eh? mcm tak kena dgn entry pula..ok,la.. mm..

    BalasPadam
  12. Part membebel tu, aku sama cam kau. Laki aku yang lebih suka membebel berbanding aku. Hahaha!

    Aku memang paling tak suka membebel sebab aku sendiri tak suka dibebel. So kalau aku marah, aku lebih suka diam je. Diam tu maksudnya taknak membebel & taknak kuwakan kata2 yg akan saketkan hati. Kalau laki aku, bila marah, haih kemaen dea punya bebel. Pehhh, bingit nak dengar. Hahaha!

    BalasPadam
    Balasan
    1. tutup telinga liya...

      sambil buat mulut tanpa suara 'bla bla bla bla'

      hahaha.

      aku selalu buat benda tu.

      pendiam rupanya ko ni... dalam blog kecoh :P

      Padam
    2. Hahaha! Macam kejam je wat camtu :D

      Err pendiam bagi org yg baru kenal kut. Tapi ngan laki aku, tak pendiam pun sebenanye. Cuma memang suka diam bila dea marah. Hehehe.

      Dalam blog pun aku pendiam gak pe #_# Hahaha!

      Padam
    3. hahahaha...

      dalam rumah (blog ko) diam la sangat kan :)

      membahan je keje ko

      Padam
  13. Jangan kalah masak dengan Encik L.

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah lama kalah kot...

      die lagi hebat dari aku, selalu kutuk masakan aku.

      kire sense masak die kuat lagi dr aku la... hahahaha.

      Padam
  14. bestnya dapat bakal laki pande masak. aku nk cari sorang lah huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. best ke? kalau tak nak masak kat rumah... hehe

      Padam
  15. haha setuju. lelaki perempuan sama je sekarang dari segi tugas kerja. sama sama buat. nothing is wrong.

    BalasPadam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.