Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Rabu, Januari 23

wordless wednesday : kronologi layang-layang

hello semua, selamat pagi...

semalam sibuk-sibuk pegi main layang-layang. nama dia Kak Hawa bagi Si Helang. bila dah terbang sampai atas mesti Kak Hawa puji macam anak beliau 'alah,alah comel dah naik atas ni....' hahahaha. ' mari aku kongsi, kronologi layang-layang terbang tinggi.


Cik Shida : agen pemasang kerangka terhebat


Siap. Sediakan Tali. Aku adalah si sibuk

Sedia nak naikkan dengan Cik Shida

Ouh, angin takde. Gagal. Hahaha
Adik Amir datang. Cik Shida pindah tugas.


Berjaya terbang sedikit tinggi atas usaha Adik Amir

Adik Amir jogging. Cik Shida sambung kemudi

Tali habis??? Layang-layang terbang sendiri???


Angin kuat dan semakin menjauhi. Makin tinggi

Semakin jauh ke tengah tasik. 

Ya biarkan ia berlalu. Hampa
nanti esok datang. beli layang-layang baru je la... adey-chiau. 



26 ulasan:

  1. lama dah x main layang layang..last dulu tyme sekolah rendah kot..agaknye kalau bagi layang2 sekarang ni dah x reti main kot..haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. samelah kite tak reti... ni pun budak pejabat naikkan.

      tolong pegang sayap je... hehehe

      Padam
  2. Bestnya main layang2...tapi kalau tersangkut....aduh...habis rosak...
    Salam perkenalan drpd : suteraungu87.blogspot.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. seronok-seronok. hilang masalah seketika...

      huhu. poyo kan.

      Padam
  3. Kemaen syokkk kau maen lelayang. Aku dah lama tak maen kut. Benda ni seronok kalau ada budak2 skali. Mesti dorang eksaited lelayang terbang tinggi :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul-betul...

      sebab budak-budak situ pun kemaen nak kejar layang-layang aku kalo jatuh.

      comel je...

      kalo aku yg kejar, rasa gajah kot...

      Padam
    2. Wakaka! Erk! Kau ni. Gajah kejar layang2 pun comel taw! Hahaha :D

      Padam
    3. Haha.

      Memang la comel.

      Comel la sangat.

      Kihkih

      Padam
  4. na baru update kat FB nk main layang2..
    awk nk tanye sikit boleh?
    mana nk carik lelayang yg mcm awk punya ni??

    BalasPadam
    Balasan
    1. beli kat tepi-tepi taman tu jna...

      ramai yang jual. besar lagi ada....

      tempatnya kat Taman Layang-layang, Kepong...

      Padam
  5. Ini masa main mesti ingat nostalgia zaman nakal-nakal dulu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe.

      aah zaman dulu main kat rumah teres. kawasan sempit. tak feel...

      ni kawasan luas.... peergh!

      Padam
  6. wahhhh besarnya layang2, coOl~~~heheh :D

    BalasPadam
  7. xpenah lagi main layang2 smpai tnggi cmtu.. hehe.. best!

    BalasPadam
    Balasan
    1. terbang tinggi pasai tali dah jalan sendiri. ape nak buat kan...

      Padam
  8. teringat dulu waktu anak2 kecik temankn mereka main lyg..ada lyg2 helang ni jgk.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Best kan main layang2.... Lepas rindu mcm ni...

      Padam
  9. dah lama tak main layang2.. aku rasa aku pun dah tak ingat bagaimana nak terbangkan layang-layang tu.. ekekeke

    BalasPadam
    Balasan
    1. Huhuhu. Susah. Mencari deru angin yg jauh di sana....

      Ouh?

      Padam
  10. Lain kali pakai tali tangsi, baru tak putus...haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni bukan putus. Tp habis... Sebab hujungnye tak berikat....

      Padam
  11. main layang time kecik2 dulu je kt sawah bila time org dah amik padi

    BalasPadam
  12. Lain kali beli tali lagi panjang!!heheheh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haaa... Idea memang baik hanif....


      Esok aku g rompak kilang benang

      Padam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.