Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Khamis, Januari 24

petang di Klebang

Hello semua, selamat petang,

Hari ni macam gembira. Macam comel je kawan-kawan Ncik Bos Botak. Hahaha.

Aku ngan Cik Wahab hari ni pegi Melaka. Klebang tengok rumah kedai. Buat lukisan.

Aku jumpa dengan orang yang pertama membuka syarikat bersama-sama dengan Ncik Bos Botak waktu dulu. Kelakar pakcik ni.

Nampak sempoi. Pakai kopiah. Dulu blaja Amerika sama dengan Ncik Bos Botak. Mereka panggil Nci Bos Botak tu Pak Aji.

Barulah aku tahu sikit-sikit macam mana asal Teamcoat. Jauh kot syarikat ni berjalan.

Bila lepak dengar cerita macam bersemangat pulak nak kerja. Bukan senang. Orang yang pengalaman je. Yang boleh ceritakan memori-memori.

Terima kasih Cik Wahab, kalau tak bawak sini. Tak kenal la sape pengasas Teamcoat.

Okey. Dah petang. Mari balik KL. Adey-chiau.

p.s : ini adalah psiko yang terkesan ape. bila saat syarikat takde projek dan semua putus asa, berjumpa dengan pelapor buat kita lebih bersemangat

Published with Blogger-droid v2.0.8

35 ulasan:

  1. baik boss cikilolo. siap bawak anak buah jumpa pengasas syarikat.nak bagi semangatlah tu. muga balik nanti lebih bersemangat cari projek.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jumpa tak sengaje. Betul susah nk dpt peluang tu....

      Padam
  2. Kutip pengalaman dorang weyh! Pasni kau lak bukak company. Leh aku apply keje ngan kau. Kuli pun takpe la. Heheh :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko pun ada master liya. Mcm mane la aku nk gajikan ko.... Hekhek

      Padam
    2. Takpe. Gaji degree pun aku terima. Janji aku dapat kete, ada elaun minyak, elaun tepon, elaun makan, elaun macam2 elaun lah. Dan masuk keje pun ikut suka hati aku. Hehehe. Tak banyak kan request aku tu? :P

      Padam
    3. hamboih, elaun byk bagai mcm ahli lembaga pengaruh gituh.. kekeke..jd ahli lembaga pengarah terusla liyaa.. hhihihi..

      Padam
    4. liya elaun nak tahap bos... memang tak boleh bla...

      silap-silap hari bulan, elaun ko lagi tinggi dari untung projek aku...

      aku boleh bagi ko banyak elaun tapi ko keje ngan aku 24 jam la. hahahaha.

      Padam
  3. baguslah...ini macam team bulding bina semangat!!!

    BalasPadam
  4. Botak bukan sebarang botak, sebab banyak berfikir la rambut semua dah hilang, yang berkopiah tu pun mungkin botak gak kot.... hihihi. So mereka2 ini dalam kategori otai la, banyak pengalaman tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak. Yg kopiah tu tak botak pun...

      Memang otai. Mcm kawan pak aji yg lama-lama. Dari zaman muda.

      Padam
  5. bagus bila dapat jumpa pengasas macam ni
    mana tahu kita juga akan dapat asaskan sesuatu nanti

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insya-allah pak tehr.

      Tu memang impian saya

      Padam
  6. teamcoat syarikat besar juga. ada building sendiri kan? akak tau pun thru permohonan kontraktor elektriknya sendiri..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ooo kelas ape yang mohon tu kak nanie???

      kelas d eh??

      kalo kelas c dah berbeza nama pengarah...

      Padam
    2. Kelas C, Zainal Abidin pemohonnya

      Padam
    3. ooo kelas c dah takde dah dengan saya.

      tapi pemilik tu saya kenal la...

      pemegang pw4 kan?

      Padam
  7. baguslah macam tu.. memberi sumber inspirasi kan :)

    BalasPadam
  8. pengalaman takder jual kat mana2.....bila dapat tu kena appreciate...huhuhuuu

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu adalah moto semua, untuk terus berusaha kan?

      Padam
  9. Dekat-dekat CNY mana-mana projek kian slow. Usah kata M'sia negara luar pun sama sebab kakak supply construction material to overseas terasa sales pun jatuh. Bonus nak kena bagi itulah hakikatnya. Business memang ada turun-naik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalo company besar maseh boleh la nak carik makan. kalo company kecil... langsung kan?

      Padam
  10. dtg sini asyik ko cite pasal kerja kerja kerja dan ncik bos ko tuh.. tade kerja kosong ke?? huaa mengganggur nih! pfff takpe tgu ko bkak company sndri, jgn lupa hire aku ngan kak liya! heheh

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku sayang keje aku kot... hihihi....

      takde beb keje kosong. sekarang company pun takde keje...

      aku hire ko tukang bancuh kopi utk aku pagi-pagi boleh?

      haha.

      Padam
  11. best bila dengar pengalaman orang-orang yang hebat ni. susah senang diaorang masa mula nak naik. :)

    bab syarikat takde projek tuh perkara biasa untuk swasta. kan kan kan? hehe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan?? Byk pengalaman ni...

      Jadi ape boleh buat??

      Padam
  12. cayalah dpt jmp pengasas,klu lg lama jumpa dpt la korek lebih byk rahsia kejayaan..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. huhuhu. sempat minum kopi je segelas...

      jadila tu, dr tak kenal lansung...

      Padam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.