Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Khamis, Disember 6

Hello semua, selamat petang...

Mengantok la. Kejap lagi nak balik Selayang. Ni kat Kajang lepas dari lawatan tapak paling kotor aku pernah pegi. Pegi lawat loji IWK 80% lebih bersih.

Ada satu tender bukak. Bawak klien mane dan di mana aku rahsiakan la. Sebab nanti jadi isu kerajaan pulak.

Tempatnya kotor. Kena ganti salur najis baru yang dalam tu dah penuh kelodak 'itu'

Bayangkan la. Aku tak faham jugak kenapa mereka selima blok boleh tinggal di kawasan paip hujan gagal fungsi. Sampah kering dan sampah basah pada apron bercampur bersama-sama menaikkan bau yang membuat perut korang berpusing dan muntah.

Air menitik merata-rata. Mereka boleh hidup eh?

Selenggara itu perlukan manusia dengan amalan pembersih. Kalau korang bersih, kurang kerja menyelenggara. Jimat duit korang dan duit kerajaan secara tak langsung.

Mengantokla tunggu siling dipasang sampai habis. Adey-chiau.

p.s : semlam jalan khucing lancar. Tanye kat Encik L "tak jem hari ni?" jawabnye "tak, sbb abg dh bawak roti hari ni" hehehe.

Published with Blogger-droid v2.0.8

19 ulasan:

  1. haha.. teringat masa ada aduan flashover kat IWK Segambut. dahlah bilik suisnya dalam area kotak kumbahan. sekali buka pintu, lari sebatu terus. bukan tahap nak muntah, bak kata bumdle kenotbrain. camne nak siasat ntah ms tu..haru..muehehe..

    BalasPadam
  2. jem? roti?
    molek sangat kalau pekena roti bakar petang2 macam ni
    hehe

    BalasPadam
  3. teruk jugak woh klau mcm tuh..neway..kang dah kene..len kali jgn tanye pasal jem..hhaha

    BalasPadam
  4. Hello Rapunzeel.... salam kenal drp MSP..

    BalasPadam
  5. apron? ni apron yg pkai kt dapur ker? @_@

    BalasPadam
  6. ammboiii sukak makan jem yee.. ehHHee

    BalasPadam
  7. mungkin terpaksa menetap di situ sebab tiada lagi tempat lain. :)

    BalasPadam
  8. kalau baca entri ni berulangkali dengan penuh perasaan...mau seminggu tak lalu makan. huhuhu~

    BalasPadam
  9. Nampak sangat pengotor!!.

    Heee... sesekali encik L bergurau tak terjawab dibuatnya kan:)

    BalasPadam
  10. hihi.. sempat pulak bergurau ye.. Bawak roti..

    BalasPadam
  11. dah terpakse, buat cane, ahha

    BalasPadam
  12. baguih punya cik abg punya jawapan.haha

    BalasPadam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.