Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Sabtu, November 17

masak : cara potong kentang

hello semua, selamat petang ke malam...

aku baru habis buat kerja dalam pejabat. apa yang aku masak tengah hari tadi memang menghantui jiwa raga lah. jadi aku pun bukak Youtube. aku belajar tengok cara-cara nak potong kentang. aku rasa aku kena belajar dari buku dan praktis. belajar dari buku ada. praktis takda. hahaha. 


bagus jugak video ni. terang macam mana nak potong kentang pelbagai versi. potong untuk harsh brown, untuk kentang goreng, untuk masak sup dan yang cara akhir dalam video paling berkenan sebab boleh guna untuk masak kentang sambal.

yang paling penting, cara pegang pisau dan kentang. bak kata chef tu la. aku tahu tengok je. kikikiki. adey-chiau. 

p.s : aku nak pandai masak. taknak kena menganjing dengan Encik L. pedih tu telinga. 

6 ulasan:

  1. huhu.belajar masak banyak teknik. nak masak tuh teknik lain nak masak ni teknik lain. pening2

    BalasPadam
  2. Balasan
    1. semua ada dalam youtube. taip je ape yang terlintas kat hati :)

      Padam
  3. hahahha bagus bagus....kalo saye neh maen potong aja...janji masak.........

    BalasPadam
  4. akk belasah guna satu teknik aje..hehe

    BalasPadam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.