Pengikut (Blogspot)

Ahad, 4 November 2012

kuasa itu dah lama hilang

Hello semua, selamat petang...

Duit itu kuasa. Sokong tak sokong?

Tiada duit zaman ni, ibarat tiada makanan dan tempat tinggal. Tiada duit adalah pisang.

Macam-macam cara manusia dalam dunia nak dapatkan kuasa ni. Ada yang berjaya dan ada yang terkandas. Ada yang dapat setiap bulan, setiap hari bahkan setahun sekali. Atas kuasa, keperluan dan kehendak.

Bagi diri sendiri, zaman kandas. Adakah ekonomi dunia sedang bermain-main dengan kita? Jauh pulak otak berfikir...

Musim hujan. Salah satu punca yang digunapakai untuk EOT. Bukan alasan semata. Hakikat dan ketentuan. Macam gambar tu, Encik L gopoh-gopoh ikat tali supaya bumbung jangan terbang. Sedih.

Okeyla. Aku nak memikirkan sambil termenung sesuatu sekejap.

p.s : korang pernah makan burger kat Taman Sri Murni Selayang? Aku kagum ngan isteri dan anaknye. Duduk dalam kereta lama-lama tunggu suami berniaga burger yang sedap itu. Aku pun tak tahan macam tu.

Published with Blogger-droid v2.0.8

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.