Pengikut (Blogspot)

Rabu, 7 November 2012

kebaikan kesihatan dari minum kopi

hello semua, selamat pagi... 

hari rabu yang aku mulakan hari dengan memakai pembayang mata emas-coklat yang aku sendiri rasa menawan. sekarang aku tengah duduk di kerusi dan kemudian melawat facebook sambil mencari nama pembekal bahan-bahan bercorak IBS untuk Cik Hawa daftar pre-q ke Felda hari ni. 

tiba-tiba jumpa satu fakta yang menarik tentang kopi. kopi ini baik untuk kesihatan kan. mungkin aku patut kongsi bersama dengan Adik Pit yang sibuk menyatakan kopi tidak baik kan. hikhikhik.


Kebaikan Kesihatan daripada Minum Kopi

SATU CAWAN sehari : mengurangkan risiko pembentukan diabetes Jenis 2

DUA CAWAN sehari : mengurangkan risiko bunuh diri

TIGA CAWAN sehari : membuang risiko penyakit batu karang

EMPAT CAWAN sehari : mengurangkan risiko strok

LIMA CAWAN sehari : mengurangkan risiko penyakit pelupa

ENAM CAWAN sehari : mengurangkan kemungkinan kanser prostat. 

aku tak paham pasal dua gelas sehari, sebab aku selalu minum dua gelas satu hari, macam mana nak kurangkan risiko bunuh diri? kamu biar benar??

ape-ape je lah fakta. adey-chiau.

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.