Pengikut (Blogspot)

Rabu, 7 November 2012

kebaikan kesihatan dari minum kopi

hello semua, selamat pagi... 

hari rabu yang aku mulakan hari dengan memakai pembayang mata emas-coklat yang aku sendiri rasa menawan. sekarang aku tengah duduk di kerusi dan kemudian melawat facebook sambil mencari nama pembekal bahan-bahan bercorak IBS untuk Cik Hawa daftar pre-q ke Felda hari ni. 

tiba-tiba jumpa satu fakta yang menarik tentang kopi. kopi ini baik untuk kesihatan kan. mungkin aku patut kongsi bersama dengan Adik Pit yang sibuk menyatakan kopi tidak baik kan. hikhikhik.


Kebaikan Kesihatan daripada Minum Kopi

SATU CAWAN sehari : mengurangkan risiko pembentukan diabetes Jenis 2

DUA CAWAN sehari : mengurangkan risiko bunuh diri

TIGA CAWAN sehari : membuang risiko penyakit batu karang

EMPAT CAWAN sehari : mengurangkan risiko strok

LIMA CAWAN sehari : mengurangkan risiko penyakit pelupa

ENAM CAWAN sehari : mengurangkan kemungkinan kanser prostat. 

aku tak paham pasal dua gelas sehari, sebab aku selalu minum dua gelas satu hari, macam mana nak kurangkan risiko bunuh diri? kamu biar benar??

ape-ape je lah fakta. adey-chiau.

17 ulasan:

  1. Sebab kopi mempunyai kefien kot... Ia menyebabkan kita cergas... tu pasai kalau minum kopi kita tidur tak lena... 6 cawan mungkin kita tak dapat kanser prostat. kerana kita mati dulu sebab rehat tak cukup.... kih..kih..kih... gurau saja...

    BalasPadam
  2. kalau satu jug sekali minum camna pulak?? hahahahaha.. asben sy jenis kalau minum sekali boleh smpai 1 jug yg biasa tu x kira air apa janji sejuk & ais.

    BalasPadam
  3. memang betul2 fakta ke ni? hehehe. 6 cawan sehari? wah...memang dasat la kalau camtu.

    From,

    Nasz

    MOHD NASER.COM

    BalasPadam
  4. Hmmm....Kak Sha kategori minum dlm 5 cwn sehari.Masih ada benda yg lupa.

    BalasPadam
  5. wan suka gak minum kopi tapi bergantunglah kopi jenis apa

    BalasPadam
  6. dah lama ndak minum kopi...masa bujang nie..tima dah kahwin ndak ada

    BalasPadam
  7. yg 2 cawan sehari tuu memang nampak macam x logik huhuh

    BalasPadam
  8. teingat lak aku iklan 'mai secawan'. haha.thnx mas singgah blog aku yg lama tak berupadte. hehe. free2 jmput mai lagi. :)

    BalasPadam
  9. kopi kurang sikit.. suka nescafe.. ke nescafe tu spesis ngan kopi gak? hehhe..

    BalasPadam
  10. tak berapa gemar kopi...huhu...

    BalasPadam
  11. penggemar kopi...tapi sejak preggy kena hadkan...huh..terus potong stim...

    BalasPadam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.