Pengikut (Blogspot)

Selasa, 27 November 2012

alat solek : jenis mineral

hello semua, selamat pagi...

okey la kan. entri kali ni pasal alat solek lagi, aku nak cerita pasal benda mudah je. sebab aku malas dah nak baca tips yang panjang-panjang. jadi, kita cerita aje tentang alat solek mineral.

alat solek zaman sekarang telah dijenamakan sebagai alat solek mineral yang diperbuat daripada bahan-bahan organik yang semula jadi. bagi aku ini semua strategi pemasaran semata-mata, walau macam mana pun keadaan, adalah lebih baik memilih alat solek yang organik. tapi yang penting harga berpatutan. alat solek ni bukan kekal pun. 

Nampak, semua ada perkataan Mineral
1. Bahan yang digunakan adalah natural.
Bahan organik atau bahan semulajadi adalah bebas dari bahan pengawet dan bahan kimia.

2. Bahan ni anti-tua yang bagus untuk kulit.
Bahan organik secara sebatian terdiri daripada bahan yang melindungi dan memantulkan sinar UV, seperti mana sinar UV akan membentuk kedutan dan mengurangkan keanjalan kulit. katanye lah...

3. Tiada partikel nano dalam alat solek jenis ini
Partikel nano akan menyebabkan lapisan kulit tiada ruang untuk bernafas. Tekstur bahan mineral semulajadi yang kasar, takkan menghasilkan partikel ini. Kulit akan bernafas dengan lancar.

4. Cantik kerana dihasilkan dengan tiga kali adunan
Solekan akan lebih cantik kerana proses membuat solekan jenis mineral adalah terhasil lepas tiga kali proses adunan. patut la mahal. 

jadi, kalau nak pilih alat solek tu bolehlah tengok-tengok ada mineral ke tidak kan. maaf, aku malas nak tulis ni. adey-chiau.


9 ulasan:

  1. Kakak dah pernah terkena tau. Baru tahun ini kakak tukar product bila Kem. Kesihatan announce product slimming dia tak selamat (kakak tak guna slimmingnya). Walau kakak guna product pembersih muka tapi abang dah kata jgn guna juga. Itu yg kena tukar.

    Sebaiknya macam ini yg selamat tapi kakak dah ragu-ragu sekarang nie.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye ke? Bahaya jugak macam tu eh... Beli yg biase2 je la kak zakie...

      Padam
  2. tertarik jugak nak cuba mineral cosmetics tapi hasrat terbantut sebab kulit sensitif, serius, tak berani nak cuba..kang tak pasal-pasal melupas teruk.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan minerel lg okey ke guna?

      Tp stick dgn product yg serasi adlh lebih baik

      Padam
  3. xreti la natang ni

    main pakai je y mne kene ngn muke

    skian

    BalasPadam
  4. alat solek jenis mineral mmg bagus cuma mahall ckit kot..

    BalasPadam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.