Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Isnin, Oktober 8

mesra dengan orang?

helloo semua, selamat malam...

apelah hai, nasib si pekerja Teamcoat. mane tak nye, duduk asrama. maka terjebak la dengan kerja-kerja politik bertopengkan pembinaan milik Ncik Bos Botak. bila aku fikir balik kan. nak tolong rakyat. korang nak main duit korang punya hal. tapi aku nak beramal memperbetul rumah orang yang bumbung bocor, dinding kopak. syukur lah aku masih ada dinding batu-bata dan bumbung konkrit. maklumlah, rumahku dan pejabatku kan sama. syukur terbit dari ruang paling dalam dan paling suci dalam hati. ada lagi ke ruang suci dalam hati aku. hak hak. 

sempat ke tak ni, aku nak siapkan pelan Rumah Mesra Rakyat. aku mesra dengan rakyat? aku mesra dengan keluarga pun payah kebelakangan ni. ape pulak hal dengan rakyat. kan kan kan?

Rumah Mesra Rakyat ke, Mesra Mall ke esok adalah hari mati. sibuk la konon. pagi-pagi Ncik Bos Botak nak tengok rekabentuk astaka. secara jujur, beliau taknak tengok pun rekabentuk tu dan bertambah jujur lagi beliau lupa beliau dah pernah bagi aku kerja tu. shit!

sebab esok petang-petang aku ada mesyuarat teknikal untuk projek Miri manakala (??) Ncik Indra yang berasa longlai untuk ke sana seorang diri ditambah dengan perisa sakit bisul dalam hidung. terpaksalah aku menunjukkan bakat gelabah itu esok hari.

banyak benda kawan belum selesai. kalau semua kerja selesai mungkin Ncik Bos Botak boleh tutup syarikat ni. sebab dah tak tau nak bagi kerja kat staff yang comel macam aku kan, kan kan?

terapi untuk tersenyum adalah memuji diri sendiri. hekhek. sambil menghirup bau air nescefe pana menggunakan hidung aku yang mancung, aku ingin tutup entri ni. 

entri tiga kali sehari ibarat mendapat jaringan strike semasa bermain bowling. adey-chiau.

p.s : tahniah kepada Nakama Fariza dan Nakama Epul, sudah ada tanda-tanda menjadi ibu-abah. jom jumpa?? hikhik

10 ulasan:

  1. Galas tanggungjawab semampu boleh. Diri sendiri kena ambil berat juga - terpontang-panting sana-sini jangan sampai lupa diri perlu dimanjakan juga..

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah tak reti nak manjakan diri macam mane. mungkin dah lupa sampai bodoh bila takde keje.

      Padam
  2. mood sekarang:
    sambil minum nescafe dan puji diri sendiri.
    *senyum

    BalasPadam
  3. setiap amal yg kita buat tu...walaupon kita ingat kecik...ganjaran belom tahu.
    sama macam silap kita juga.

    relax...touch yg "mesra" tu penting dalam buat projek:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. mesra dengan design, barulah sejajar dengan realiti. kan?

      Padam
  4. mmg besar tggjwb ni kan.. moga dipikul dgn jayanya.. =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. insya-allah. tp ade yang menempuh kesusahan lebih besar dr ni

      Padam
  5. tanggungjawab untuk dipikul elok.supaya dapat jawab bila disoal kelak. :)

    BalasPadam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.