Pengikut (Blogspot)

Khamis, 11 Oktober 2012

kesat sungguh hati aku

Heloo semua, selamat tengah hari...

Perut aku lapar. Tadi aku menjamah setengah keping roti bakar itu pun tumpang Ncik Caah. Nak beli sendiri mcm malas.

Dahla aku lambat pegi inspection padang dengan cikgu sekolah yang kena maki. Aku pun maki Encik L dengan perkataan Bodoh Bertingkat-tingkat. Sebab beliau aku lambat. Dan melibatkan 4 orang jadi pisang di tapak tanpa aku.

Beliau cukup angin kalau dengar aku mencarut. Kebelakangan ni. Beliau dalam perancangan masa hadapan taknak jadi amalan pada anak-anak. Memang tak manis perempuan keluarkan kata-kata kesat. Kesimpulannya tak layak jadi isteri.

Tapi sebagai membela diri sendiri. Aku benci kepada seseorang yang tak bijak menyusun janji. Kalau rasa tak mampu, beritahu jangan beritahi pada orang lain. Bila lambat kena marah nak kuntum nak putus hubungan. Aku lali dah la. Ape nak jadi pun aku malas nak rasa kuntum sangat.

Sebab bukan beliau sorang yang berusaha untuk hidup. Aku jugak. Bukan aku ungkit kebaikan aku tapi aku cuba jadi yang paling rapat dengan aku. Tak cukup toleransi ke sampai aku tak kesah yang beliau masih cinta kat bekas yang selalu diagung-agungkan?

Tak cukup ke? Salah aku nak marah ke sebab aku sendiri dah tunda temujanji dengan orang 1 jam? Bukan hak aku ke nak marah?

Aku mencarut basic je. Aku takde nak keluarkan perkataan menjurus kepada asal usul keturunan. Aku bagitahu tindakan begitu bodoh. Adekah aku perlu menukar perkataan bodoh kepada kurang ariff?

Bila beliau maki, tengking, herdik atas kesalahan yg kadang-kadang bukan salah aku. Ape alasannya? Nak mengajar bakal isteri... Macam tahi.

Oouh. Serius tengah bad mood. Ncik Caah lame sangat dlm Bangunan Felda ni. Okla nak lelap mata jap. Adey-chiau.

p.s : kalau kau rasa aku bukan terbaik maka pergi sajalah. mudah kan?

Published with Blogger-droid v2.0.8

8 ulasan:

  1. uish....sabar2....jangan marah sgt....nnt2 dah cool tu ok la balik....gado2 tu biasa la..

    BalasPadam
    Balasan
    1. eleh. ada benda yang kite kena terus terang... kalo tak sampai mati pun makan hati...

      Padam
  2. hmm...get straight to the point la babe. hati ko tu bukan macam main dart. dah baling2 damak lepas tu amik balik...baling lagi:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. emm kan Kak Sha kan. sakit hati kan. nak jadi ape pun jadi la...

      Padam
  3. bgus gak ckp terus tp itula..kena berhati2 kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah berhati2 dah kalo dah sakit hati... Haha

      Padam
  4. kenapa masih nak bertahan kalo hati makin sakit..syg diri sendiri dulu beb

    BalasPadam
    Balasan
    1. Makcik! Thanks singgah. Aku dah cukup lama dgn hbgan ni la...

      Padam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.