Pengikut (Blogspot)

Rabu, 24 Oktober 2012

kecamuk hati jangan ditambah

hello semua, selamat pagi...

mengantok walaupun bangun awal. tibe-tibe aku ada konflik identiti. hahaha. nak sebut pasal identiti pun hati rasa lawak. 

hari ni makan bihun goreng masakan Cik Hawa lagi. Cik Shida selalu menganjing, siapa kahwin dengan Cik Hawa pasti sarapan pagi bihun. 

kebelakangan ni. perasaan aku sangat tak stabil. aku paling benci Encik L di saat ini. di saat aku paling lemah boleh pulak bagi kengkonon kutukan membina. aku taknak semua tu. aku hanya perlu bahu untuk memberi setengah beban otak.

paling aku menyampah. kalau nak betulkan aku dari segi pakaian. cakap aku pergi kerja macam nak pegi pasar dah cukup pedih dah. 

serius pedih. serius rasa diri tak guna dan serius nak berhenti kerja. dahla semalam aku ada rasa meroyan nak berhenti. tambah lagi cakap-cakap macam tu, lagi lah.

ape yang beliau tahu? aku tak berbelanja demi pakaian adalah untuk siapa? untuk beliau jugak aku boleh agak akan ada masalah duit kena potong bila buat kerja dengan Ncik Bos Botak. aku guna duit untuk Rumah Kasih Sayang.

ape yang aku tak buat? aku tak ganti beg, kasut dan even wallet yang koyak. aku banyak benda nak fikir. dari diri aku. bukan macam beliau, cakap takde duit berjela-jela tapi duit untuk rokok berkotak-kotak ade pulak? 

aku tak beli apa-apa untuk diri sendiri. tapi beliau masih ada rokok yang guna untuk diri sendiri setiap hari. perasan tak benda tu.

adakah lelaki perasan yang perempuan itu adalah selebet kerana beliau? perasan tak? nak shopping halang. nak beli tu halang, ini halang. tapi nak yang sempurna. mana dapat der?

marah kot tak habis ni. adey-chiau. 

p.s : sampai bila nak kecamuk macam ni. aku sendiri tak selesa. 


Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.