Pengikut (Blogspot)

Khamis, 11 Oktober 2012

emosi makin membencikan

Helloo semua, selamat malam....

Hari ni lepas balik dari Kajang aku rehat. Malas nak buat overtime sangat la. Lagipun hati aku sangat kuntum. Encik L takde nak amek inisiatif nak pujuk aku. Sangat tak romantik.

Best sangat layan drama malam-malam. Tadi aku layan cerita Saiful-Nita. Takde menarik hati sangat. Mungkin sebelum ni aku tak layan langsung cerita tu. Yang jadi tema penting, bapak Nita bercinta dengan kawan baik dia. Tak terbayang aku situasinya kalau realiti. Dan jika benar cinta, mcm mane eh?

Biase lah, malam Jumaat yang masyarakat Melayu pagan anggap keramat ni ada pulak lah cerita Seram. Cinta Sarikit, hantu perempuan Thai yang mati dirogol. Aku rasa biasa jugak. Tapi Fauziah Gous tu yang jadi hantu. Wahahahahahaha *tolong baca dengan suara mengilai.

Cerita ni jugak cerita cinta yang tak kesampaian. Aku secara emosi menyalahkan suami Sarikit yang taknak bawak bini ke Malaysia. Kalau ko taknak usung ke hulu ke hilir baik tak payah buat bini. Kan, emosi kan aku.

Aku jadi emosi. Bila seseorang lelaki kahwin 2 orang tapi isteri nombor 2 dapat kelebihan yang nyata. Lebih-lebih dalam harta, macam gosip aku dengar siang tadi. Emosi tau aku.

Isteri pertama ko kendong ke hulu ke hilir masa susah. Isteri nombor dua yang dapat hak lebih. The hell betul realiti hidup.

Percaturan apa yang direncana dalam dunia serba tak adil ni. Fikir-fikirkan lah. Adey-chiau.

p.s : aku tau aku jadi emosi sebab aku bergaduh dengan Encik L.

Published with Blogger-droid v2.0.8

22 ulasan:

  1. Sbb tu x ramai yg sggup dimadukan sbb x sggup nk mkn hati.ikuti kupasan selanjutnya kt blog saya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. saye sudah baca kupasan awak Kak Lekit. memang semua betul...

      Padam
  2. Hmm...cerita itu tak ditengok kerana saya ini bz. Tetapi, saya concern pasal awak. Jgn derita2 sangat ye. Berdoa mintak petunjuk.

    BalasPadam
    Balasan
    1. takde derita mana la Kak Sha. just tak puas hati kena tulis kat blog. baru rasa lega :)

      Padam
  3. Sabar banyak2 ye...kadang2 kalau jiwa kacau mulalah buat benda2 yang menyesal kemudian hari....jangan terlalu dipikirkan sangat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan. boleh jadi benda yang tak baik kalau difikirkan sangat...

      Padam
  4. Wahhh encik L kena pujuk cepat2 nih...klu dak lagi emosi t...hehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha, dapatla makan pujuk tadi. dah jumpa semua okey da...

      Padam
  5. sabar akak yea.. tak de apa.. cari kebaikan masing-masing yea.. cerita yang emosi sy tak suka tengok.. nanti kite teremosi sama..

    BalasPadam
    Balasan
    1. emm kan? emosi tau tengok...

      belum tengok cerita Julia, lagi emosi...

      Padam
  6. saya malas betol layan citer melayu skang ni.merepek2

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha.. ade yang kadang2 berlakon jadi engineer tapi pakaian macam nak pegi mane je.

      # bincang hal peribadi, masa tengah panas tengok site kami tak buat la. kalo nak buat gosip kami duduk dalam kabin

      Padam
  7. Tak mahu gaduh-gaduh sayang. Takut terbawa-bawa sampai dah menikah nanti. Pujuk hati sabar... sabar.... tarik nafas dalam-dalam, istighfar dan hembus pelan-pelan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu lah Kakzakie, kalo marah takde nak istigfar. terus maki dan tu. tu rasa bersalah gak tu :(

      Padam
  8. sabar jela ye.laki2 memang susah nak pujuk.sma ada ego atau pon nak bagi masa untuk cool down.hehhe

    BalasPadam
    Balasan
    1. emm memang pun. nak bagi cool down ape. lagi mengamuk ada. kehkeh.

      Padam
  9. hehe. rileks rileks. sabor ye. jgn emo. nnt cpt tuaaa. ;)

    BalasPadam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.