Pengikut (Blogspot)

Jumaat, 19 Oktober 2012

dateline.

hello semua, selamat salam jumaat....

ade macam-macam rasa sekarang dalam hati aku. iya. memang ada sesuatu yang membelenggu jiwa iaitu rasa bosan dan jemu. dateline atau aras tarikh adalah satu titik yang berkesan untuk aku. 

bak pertanyaan Cik Shida yang aku terdiam dan monolog seperti 'emm, betullah' 

'macam ni bila ko kena hantar SPNB?' Cik Shida bertanya lagi

aku membalas 'entah, atas aku nak hantar bila. siap terus lah hantar' 

terus dipatah dengan ayat 'ko tak boleh oouh, bos kena bagi dateline kat ko. baru mencicit ko siapkan. takde dateline memang susah.'

aku angguk-angguk. sebab aku memang pernah bertabah berjaga sampai Subuh untuk siapkan perbentangan dengan Rejimen Askar Jurutera Diraja 91, sampai dikacau hantu sorang-sorang dalam pejabat jam 3 pagi. bertabah bangun pukul 630 pagi ada di pejabat sambung kerja. semua lengkap siap dan tip top. balik dari tu Ncik Bos Botak senyum kan... 

aku pernah berjaga untuk macam-macam kertas kerja untuk tender. yang pernah masuk harga malam tu jugak. aku siapkan. berjaya. tapi tender tak dapat la kan.

aku kena ada perasaan cuak. bila aku cuak, baru otak lancar berfikir. tu la pendapat Cik Shida tentang kerja aku. ke laut bunyinye kan?

takde benda nak pertikai kat sini. aku tahu untuk semua Ncik Bos Botak sedang beri aku pelajaran baru. Si Pembuat Keputusan adalah orang yang kena gerak pantas tanpa arahan atau dateline. cuma aku sedang menuju death line. wallahualam. assalammualaikum.

p.s : mungkin sistem assignment di universiti melatih aku untuk kerja di saat akhir lebih baik dari kerja secara santai. betul?

8 ulasan:

  1. jangan buat keje last minit nati kela kabut nak buat...


    pepun selamat kejar dateline k :)

    BalasPadam
  2. x.. life kat u x bleh delay lgsung. utk kos wda lah.. hehe
    thanx awk selalu komen kt blog kite ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha. tu la kan. sebab tu biasa kejar dateline. kalo takde dateline?

      Padam
  3. buat kerja saat akhir
    kadang2 otak terlepas fikir

    BalasPadam
  4. last minute work..kita serupa hahahaha...

    BalasPadam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.