Pengikut (Blogspot)

Ahad, 28 Oktober 2012

bukan aku mntak lahir mcm ni

Helloo semua, selamat tengah hari...

Kenapa sudah ahad? Esok ada sambutan korban kat pejabat. Aku takda excited mana. Dengan keluarga pun hambar. Ni pulak orang lain kan?

Rumah sewa diserang anai-anai tahap kritikal. Merosakkan baju batik aku 4 helai. Takpe la. Dah takde rezeki. Saat takde duit ni lah aku diduga.

Isu pakaian tak sesuai masih tak lekang di mulut Encik L. Semalam dah la ada anai-anai. Aku bungkus kain baju agak lama, sempit dan tidak sesuai itu lalu aku hantar ke tong sampah oren. Selesai kau. Biar pandai diorang kitar kat mana diorang nak.

Penyelesaian yang Encik L ialah dengan mencuci baju setiap hari. Walaupun baju sikit tapi ulang-ulang dengan keadaan bersih.

Sebab aku overtime setiap hari jadi Encik L mensarankan aku balik mandi dan siap-siap dan basuh kain. Malam baru sambung kerja. Aku tktau la praktikal ke tidak untuk aku. Mungkin aku boleh cuba.

Risau betul kat aku yang beliau cakap gagal uruskan diri sendiri. Habis kalau ko dah tau aku macam ni kenape beriya nak dekat aku?

Aku dah suruh beliau carik je orang lain. Tak payah nak komen aku macam makcik. Itu dan ini. Sakit hati ni. Macam dulu kali pertama dating aku cantik-cantik? Sama macam ni. Malah lagi teruk.

Saat aku ada krisis duit ni lah. Sibuk nak betulkan cara berpakaian. Takde waktu lain yang sesuai ke??

Sekarang ni sambil aku tengok Cik Shida dengan Kak Hawa mengemas dapur dari fenomena anai-anai, aku berfikir panjang-panjang. Ape lah yang tak kena dengan baju aku.

Eeeei. Rasa macam nak mintak putus je kot. Tak payah nak serabut perut. Adey-chiau

Published with Blogger-droid v2.0.8

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.