Rajin Menyinggah

Kenal dari Facebook

Ahad, Oktober 28

bukan aku mntak lahir mcm ni

Helloo semua, selamat tengah hari...

Kenapa sudah ahad? Esok ada sambutan korban kat pejabat. Aku takda excited mana. Dengan keluarga pun hambar. Ni pulak orang lain kan?

Rumah sewa diserang anai-anai tahap kritikal. Merosakkan baju batik aku 4 helai. Takpe la. Dah takde rezeki. Saat takde duit ni lah aku diduga.

Isu pakaian tak sesuai masih tak lekang di mulut Encik L. Semalam dah la ada anai-anai. Aku bungkus kain baju agak lama, sempit dan tidak sesuai itu lalu aku hantar ke tong sampah oren. Selesai kau. Biar pandai diorang kitar kat mana diorang nak.

Penyelesaian yang Encik L ialah dengan mencuci baju setiap hari. Walaupun baju sikit tapi ulang-ulang dengan keadaan bersih.

Sebab aku overtime setiap hari jadi Encik L mensarankan aku balik mandi dan siap-siap dan basuh kain. Malam baru sambung kerja. Aku tktau la praktikal ke tidak untuk aku. Mungkin aku boleh cuba.

Risau betul kat aku yang beliau cakap gagal uruskan diri sendiri. Habis kalau ko dah tau aku macam ni kenape beriya nak dekat aku?

Aku dah suruh beliau carik je orang lain. Tak payah nak komen aku macam makcik. Itu dan ini. Sakit hati ni. Macam dulu kali pertama dating aku cantik-cantik? Sama macam ni. Malah lagi teruk.

Saat aku ada krisis duit ni lah. Sibuk nak betulkan cara berpakaian. Takde waktu lain yang sesuai ke??

Sekarang ni sambil aku tengok Cik Shida dengan Kak Hawa mengemas dapur dari fenomena anai-anai, aku berfikir panjang-panjang. Ape lah yang tak kena dengan baju aku.

Eeeei. Rasa macam nak mintak putus je kot. Tak payah nak serabut perut. Adey-chiau

Published with Blogger-droid v2.0.8

9 ulasan:

  1. Mintak putus? Anai2 penyebabnya? Dugaan tuuuu...
    Sempat ke nak balik rumah cuci baju bagai, ish..kalau akak, mmg tak la.
    Bagi akak, jadi diri sendiri sebab kita selesa begitu, tak perlu ikut ckp org yg kekadang tak faham keadaan kita.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bukan sebab anai-anai. tapi sebab banyak sangat complaint

      Padam
  2. wow. sabar utk komen klise sila solat istikarah oke

    BalasPadam
  3. hehe..sabar ye dear..ni mungkin stress psl anai2 pastu baju rosak pastu krisis duit lagi..slesai satu2 ye? dia amek berat je tu kot :)

    BalasPadam
  4. Apa pun banyak kan sabar dik..
    biasa lah tu dugaan dlm relationship..
    singgah sini & follow..
    klu sudi follow akak juga ye..
    salam kenal :)

    BalasPadam
  5. hi,,im back...rindu kamuu..hii...sabar ye,,,dugaan semua tu...jgn stress2...=)

    BalasPadam
  6. ni ujian DIA bagi ni.. insyaALLAH ada
    keindahan & kebahagiaan besarrr yg nak
    mai pd ms depan.. kena yakin je..
    cik ana percaya RC mampu handle semua ni.

    syaitan tgh ketawakan kita kalo jd
    perkara negatif mcm putus hubungan.

    kena yakin tau. insyaAllah indah ;)

    BalasPadam

Jom komen ramai-ramai...



Si Tulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.