Pengikut (Blogspot)

Jumaat, 26 Oktober 2012

adakah ini pengorbanan?

Helloo semua, selamat malam...

Macam mana dengan Hari Raya Aidiladha korang? Mesti meriahkan dengan hilai tawa keluarga?

Untungla. Sebab aku duduk rumah sewa. Basuh kain je hari ni. Punca?

Cakap-cakap orang yang aku tak boleh kawal. Aku sesejak ni kalau org cakap sikit je. Terus amarah lekat dalam hati. Terus hati kuntum. Tktau la kenape.

Semalam, aku dengar cerita tak sedap. Pasal Encik L. Tuduh yang Encik L dah ambil duit tapi tak buat kerja.

Aku rasa tu salah. Sebab aku dah bagitau Puan Mak yang Encik L tak boleh nak buat perkara tu dari awal lagi. Aku dah malas kerja dengan keluarga.

Sebabkan kami ni buat kerja sukarela siapkan Rumah Kasih Sayang sampai tak berkira itu ini. Benda yang disebut itu semakin rasa menyampahkan. Dan makin serabut.

Bukan aku bela Encik L berbanding keluarga aku. Cuba korang bayangkan eh. Keluarga aku syak wasangka kat Encik L macam-macam.

Keluarga Encik L dah sediakan bilik untuk aku masuk dalam keluarga tu. Aku sedih la.

Aku tak mampu nak uruskan Rumah Kasih Sayang sorang-sorang. Ahli keluarga bagi keluhan je. Tak pernah bagi pertolongan pun.

Buat aku sendiri malu nak balik raya. Ape perasaan tu?

Okey. Aku perlukan ais krim. Adey-chiau.

Published with Blogger-droid v2.0.8

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.