Pengikut (Blogspot)

Sabtu, 8 September 2012

decor # rumah pejabat kecil

hello semua, selamat hari sabtu....

mari bercerita decor, okey! dah lame dah aku tak menulis dan menjengah ke website decor untuk kepuasan aku melihatnya. nak beli sendiri? i takde rumah sendiri lagi u. sedey ~!

ape yang terpendam dalam hati ialah untuk menyediakan rumah pejabat atau home office yang memang aku rasa akan sangat berguna untuk aku. kan? walaupun rumah korang kecik, jangan risau. korang masih lagi boleh sediakan ruang ini untuk kepentingan kerjaya. acheh-lamak!

Ruang Bawah Tangga
siape cakap ruang bawah tangga adalah ruang negatif yang kosong? cuba korang lekatkan chopboard di dinding tangga dan lekapkan rak terapung yang berfungsi sebagai meja. ape lagi, chop board boleh jadi board reminder manakala rak boleh jadi meja laptop. tambahkan kerusi untuk duduk. bab anjing tu? ganti ler dengan buaya ikut pilihan sendiri. kikiki. simple, however, korang kena selalu mengemas. sebab letak kat ruang terbuka kan....

Ruang Sudut
okey. ruang ni dicipta dengan mencari sudut-sudut yang sesuai dengan rumah korang. ape adenye, korang kena keluarkan fulus yang agak beriya sebab nak mencari rak berbentuk siku yang akan menyediakan meja atas untuk menulis. sebagai pengasingan ruang, ape kata korang padankan langsing dengan perabot meja dan tambah rak hias di belakang. nak letak buku pun boley... 

Dalam Bilik Tidur
yup. ini adalah gaya yang sesuai untuk dalam bilik tidur punya la. korang celik mata terus nampak pc. mulalah semangat nak buat kerja kononnye. ke bukak facebook? kahkahkah. bagi aku ni sesuaila untuk orang-orang yang kerja tak melibatkan kertas dan hanya melibatkan pc macam software designer kan? kemas je ruang...

Selit kat Ruang Membasuh
aku agak suka ini. dan aku rasa ruang yang sesuai untuk suri-suri rumah. yelah, suri rumah ada berniaga sendiri pulak tu. mane tak masyuk kan? ape lagi marilah pakat-pakat masa tengah basuh baju dengan mesin basuh canggih ni melihat hasil keuntungan or carik idea nak memajukan perniagaan lagi ye tak? kaya, kaya, kaya. haha!


Ruang Almari
ruang ni dinamakan ruang almari. almari pasang siap yang dah lama. yang tak boleh nak guna, kopakkan pintu, terus amek pembahagi ruang asal jadikan meja. beli kerusi satu. siap. macam ganas je kan caranya?

Meja Boleh Alih
korang semua tak payah kecoh nak keluar modal ribu-riban. kalau takat hidup nak main facebook dan update blog kat rumah, silekan beli meja boleh alih dan selitkan pada katil. simple hidup. 

sekian perkongsian hamba bab decor. terasa nak jadikan office ni cemerlang lah suasana dia. macam mane eh?? adey-chiau.

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.