Pengikut (Blogspot)

Rabu, 23 Mei 2012

gadget membunuh diri

hello semua, selamat malam rabu...

aku serius tengah pening kepala sekarang. aku muntah tadi. entah kenape badan aku rasa sangat-sangat nak demam. bulan ni banyak betul dugaan menimpa aku. kewangan semestinya sangat sengkek. first time ever, aku terpaksa guna duit Encik L untuk provide makanan Belang. aku rasa aku loser.

this month, handphone aku buat perangai. handphone aku masuk air. handphone aku hang. handphone murah je pun. tapi perangai macam diri die smart phone. i am craving for Gallaxy Notes. punca boleh ada andriod autocad dan sketch-up dalam tu. boleh meriahkan suasana diri sendiri. mampu ke? kena guna duit simpanan aku la nampaknya. walhal hati memang tak rela.

bercerita pasal telefon lagi, limit bill aku dah meningkat. bhale. aku ingat nak buat family plan dengan Encik L, tapi beliau tak berkenan. punca, taknak susahkan aku sebab aku akan jadi induk. padahal kalau aku koyak memang duit beliau bayar bill. lelaki yang taknak langsung pakai duit perempuan adalah menyusahkan aku. kenape keluarga aku anggap beliau kaki songlap duit? situasi aku tegang.

broadband. aku sekarang sedang bad mood dengan ini device. u-mobile memang ade problem dengan device jenis 5 Mb. baru sebulan guna dah barai. maybe aku seorang kasar alam. untuk pendapat orang biasa macam aku. broadband u-mobile tak sesuai kena haba tinggi macam lappy aku bagi. that why rosak. nak parah aku bayar bill and purchase a new device. kategori jiwa muflis menjelma.

disebabkan ini, impian aku untuk memiliki dslr d5000 adalah ke laut. apatah lagi impian untuk memperoleh Nikon 1 J 1 yang memang lebih mahal dan lebih kurang advantage dari dslr. yang ado cuma compact camera c/w dslr lense. yang lain semua kena bergantung pada Nikon. itu bakal membunuh kewangan ku. 

terasa miskin dengan jiwa besar pun takda guna. adey-chiau. 

p.s : aku takkan peroleh apa aku impikan. aku sangat down! 


Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.