Pengikut (Blogspot)

Isnin, 21 Mei 2012

bila profesional itu menjurus pada peribadi

hello semua, selamat hari isnin...

isnin ni penuh dengan blues. aku just nak berkongsi cerita hari ni. no more fact macam aku selalu buat kan. aku sedih. mungkin beberapa keputusan yang aku perlu buat. aku ingin lari dari masalah. 

walaupun orang selalu cakap, lari bukan jalan penyelesaian tapi ia satu langkah bijak untuk menenangkan hati dan perasaan. 

pernah korang rasa tak dihargai. pernah korang dan cuba menjadi pelindung semua orang akhirnya korang adalah orang yang dipenjara. pernah korang mengusahakan sehabis 110 peratus tapi dianggap sebagai bermain-main. dan pernah tak satu ketika, korang anggap semua orang bertenang tapi akhirnya korang akan dapat cacian.

iya, dunia ni penuh dengan semangat profesional. etika yang membawa diri kepada daya semangat robot dalam diri dan mengenepikan hal ehwal insan yang merupakan darah nadi pemikiran sendiri. 

p.s : ini bukan entri untuk kerjaya tapi hal peribadi. 

7 ulasan:

  1. ni lah satu sebab saya suka membaca d sini...ayat yg best sehingga saya sendiri x terfikir dapat menyusun dan menggunakannya dengan baik...

    biasalah setiap orang pasti akan pernah or akan terima giliran untuk d uji..kekadng kita dah buat terbaik tapi hasilnya tetap menghampakan...dalam keadaan inilah kita kena kuat hadapi situasi itu untuk lebih berusaha dan lebih dihargai...

    sekadar pendapat

    BalasPadam
  2. penah jugak rasa perasaan itu. rasa mcm jatuh dlm gaung yang dalam...

    BalasPadam
  3. Sgt penah


    Aku makin ske ayat ko

    terbaik

    BalasPadam
  4. nice word....penah rasa sebgitu.. sbb tu skrg mkin taughhhh dah gagahhhh argghhhhh

    BalasPadam
  5. suka part.. "lari bukan jalan penyelesaian tapi ia satu langkah bijak untuk menenangkan hati dan perasaan"

    BalasPadam
  6. btoi apa yang dikata oleh sumesakan tu..ayat yang sangat tak terkata....sabar ye dik...ada dugaan tu...nak lari boley tapi jangan lelama ye...

    BalasPadam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.