Pengikut (Blogspot)

Khamis, 29 Mac 2012

spontaneous thrusday # quotes from shakespere

hello semua, selamat hari khamis...

ber-spontan diri aku teringat kepada pakar cinta orang putih, William Shakespere yang terkenal dengan cerita Romeo and Juliet. teringat jugak masa sekolah-sekolah dulu ada belajar sajak Candle dalam literature. seingat aku yang bagi definasi sajak secara tepat kepada aku ialah Ncik Ayah. beliau memang bersastera orangnya. 

well, bagi memperingati itu. meh aku share beberapa quotes chenta milik William ini... 

Dia (lelaki) ialah sesetengah daripada lelaki yang dirahmati yang sesuai untuk
dia (perempuan) dan dia (perempuan), adalah sesuatu pembahagian
yang adil yang dipenuhi dengan penipuan oleh dia (lelaki)

Awak cakap awak suka hujan, tapi awak buka payung bila hujan.
Awak cakap awak suka matahari, tapi awak carik tempat berlindung bila matahari menyinar.
Awak cakap awak suka angin, tapi awak tutup tingkap bila angin bertiup.
Dan ini menyebabkan saya risau, sebab awak cakap awak cintakan saya.

Sayang semua, Percaya sikit, Zalim dengan tiada 


Ragu pada Bintang yang Berapi,
Ragu pada matahari yang Berputar,
Ragu pada Kebenaran yang Menipu
Tapi jangan ragu cinta saya

Sekarang cantumkan tangan awak dengan tangan awak,
itu hati awak

okey, cukup sampai lima quotes yang memang jiwang-jiwang belaka. iyek, geli-geleman kalau pakwe aku dok macam ni. bersajak ke, main puisi ke, main berlakon ke. nasib baek Encik L itu berhati kayu yang aku sayangi. dapat macam William mahu pulak ajak aku berpuisi dalam msg, sape nak tolong yob? adey-chiau.


13 ulasan:

  1. 'whose fullness of perfection lies in him'
    i think lies here bukan bermaksud penipuan.
    but it means..berada/terdapat

    maksudnya mcm kesempurnaan perempuan itu terdapat dlm diri lelaki itu.

    well thats my opinion lah.
    =]

    BalasPadam
  2. setuju dengan tapak kasut..haha

    BalasPadam
  3. Salam Mas,
    Apa khabar? sekali berquotes best jugak. kak ijan minat quotes. Any kind :)

    BalasPadam
  4. hahahaha. thanks tapak kasut. bi dulu dapat fail...

    kikiki. kak ijan pun same...

    BalasPadam
  5. Masa zaman bebudak skolah dulu x suka karya beliau.. memeningkan! sekarang ni baru nmpak mksud yg trsirat dlm penulisan beliau.. haha..

    BalasPadam
  6. suka baca quote jiwang2 hehe

    BalasPadam
  7. Nica...!


    Pasai Teh Hijau tu.. orang tua pun boleh minum kot... Sedab ia bukan dalam kategori ubat... Hanya makanan kesihatan.....

    BalasPadam
  8. =)

    suke dgn si wiills ni
    kdg2 buat kite trpk realitinye
    :)

    BalasPadam
  9. kadang kadang jiwang to best gak tau. hehehe

    BalasPadam
  10. auw jiwang gila. Shakespeare sy suka sonnet 18. tu yg blaja msa skola. haha..romentik skali skala best ape. hee

    BalasPadam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.