Pengikut (Blogspot)

Rabu, 28 Mac 2012

luahan perasaan # bukan kebolehan aku

hello semua, selamat hari rabu....

nak bercerita mengenai sesuatu yang aku selalu rasa aku tak mungkin buat. iya. aku selalu rasa aku tak akan membuat kerja-kerja lain selain engineer. korang ada rasa? lately, Ncik Bos bagi aku keja purchasing dan forwarding kepada aku untuk Miri. technically dan drawing dah ada orang lain yang bantu. korang tau tak aku rasa bosan dengan kerja-kerja ni?

aku kan minat gile nak buat kerja-kerja berkaitan dengan engineering la, calculate ke design ke ape ke. tapi sementara belum election ni kome semua tahu projek pun kurang. nak tak nak aku jugak nak kena settle hal-hal forwarding barang.

kerja-kerja ni rumit dan menyusahkan diri. aku tahu la bapak aku posmen. tapi tak payah la sampai aku jugak kena forward barang kan? Ncik Bos Botak menganggap benda-benda ni mudah. aku just rasa tak adil je. 

First time masuk dalam Cargo, batak sikit

aku rasa tak adil bila kerja yang aku tak pernah reti, aku dipersalahkan. semua orang tak tahu ape yang aku telan. aku bukan basic akaun. masa aku form 3 amek akaun KHB pun aku banyak salah. aku lah buat kesalahan basic sampai kena gelak dengan cikgu KHB berdekah-dekah. dari dulu, aku memang avoid blaja akaun. rasa pilihan aku dah betul dah kot. amek engineering.

bila kena buat kerja-kerja ni. aku rasa aku bengap. kena malu dengan forwarders pasal term-term cheque, invoice, credit form dan bla bla bla. how should i know, cuba tanya engineer lain. ada diorang tahu semua. 

hai, aku rasa semua orang ada limit. tu je. aku kecoh-kecoh buat luahan perasaan, cerita lebih je. kalau tak suka boleh berhenti kot, adey-chiau. 


8 ulasan:

  1. Ala ciannya dia...sabar ek...memang akan rasa macam nih bila di suruh buat kerja yg bukan bidang kita n bukan minat kita....tp apa leh kita buat orang bawah kate..kena lah ikut cakap bos kan?cam tu lah saya selalu kena time kerja kat tempat lama dulu...cuba senyum jugak walaupun terpaksa...huuuu

    BalasPadam
  2. memang sakit hati je bila kena buat keje yang takde kaitan & tak suka.selalu gak la kebelakangan ni kena kat saya.tensen giler tapi nak wat camne.kita keje makan gaji.terpaksa la buat.wuuuuu

    BalasPadam
  3. yup. sebab makan gaji la aku turutkan...

    BalasPadam
  4. mai buat architecture plak.hehe

    BalasPadam
  5. tunjuk menjadi telaga budi, ajar menjadi penyuluh hati.

    yg penting tunjuk ajar dari senior2 lah kan

    BalasPadam
  6. kalo dah bukan bidang kita, sikit je la kita tau..yg dah tau tu sila la tunjuk ajar kan

    BalasPadam
  7. mmg agak tension,tp tak salah rasanya memahirkan diri dalam segala aspek walaupun itu bukan bidang kita,bukn bidang yg kita minat.

    tp bab kena marah kerana kerja yg diluar bidang kerja kita sangat menyakitkan hati..:)

    BalasPadam
  8. hahaha. ramai rupenye yang ada situasi mcm aku...

    BalasPadam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.