Pengikut (Blogspot)

Selasa, 20 Mac 2012

fashion # turutan gosok blouse perempuan

hello semua, selamat hari selasa...

mari bermain-main dengan seterika hari ni. untuk pengetahuan korang semua, aku sangat benci gosok baju. kalau aku malas kan. aku hari-hari guna T-shirt je untuk bergaya. kalau ada masa, tak pun jumpa klien, aku baru pakai blouse. as baju paling cantik untuk jumpa orang. hua hua hua.

actually aku pun malas nak cerita betapa aku tak reti nak gosok baju. aku kan insan rajen menggodek laman sesawang nieh. meh aku share, cara gosok blouse paling berkesan ikot cara orang puteh. check-it-out kawan-kawan....

LANGKAH SATU:
Pastikan baju yang hendah digosok itu dalam keadaan lembab-lembab kuku. tujuan nak bagi kain licin dengan cepat selepas dikenakan haba yang tinggi. 

Kaela Ruffle Blouse. mampu ko?

LANGKAH DUA:
Kalau baju dengan panjang selalunya, ada jahitan untuk butang di lengan. gosok bahagian tersebut terlebih dahulu. mula-mula hala seterika ke kawasan paling dalam. kemudian, tekan secara perlahan-lahan di bahagian lengan luar agar baju tersebut licin dengan sekata. 

Daisy Long-Sleeve dari Guess
LANGKAH TIGA:
Gosok bahagian lengan ikut alurnya secara selari-lah kan. kalau gosok carca marba nanti, kedutnya pun carca marba. langsung tak payah. hua hua hua. gosok kedua-dua lengan baju depan dan belakang. selesai...

Shanon Top yang kilat-kilat
LANGKAH EMPAT:
Saat untuk menggosok kolar yang ber-kok. kan kolar yang kene kelepet tu. bukak bahagian kok dan gosok bahagian depan dan belakang kolar. dengan berhati-hati dengan suhu seterika, biar jangan nanti ade kedut punca dari seterika pulak berkumpul kat atas tu. lagi tak cantik rupa die der.

Chambray Shirt yang simple and nice
LANGKAH LIMA:
Lepas kolar settle, bolehlah gosok di bahagian butan dan kocek. kemaskan kedua-dua bahagian ni. barulah nampak anggun ke pejabat.

Hi Lo Dropa Pocket - seksi kot
LANGKAH KEENAM:
langkah akhir. gosok bahagian belakang baju kemudian depan baju. mean, ruang rata paling besar pada blouse tersebut. amek hanger, gantung dan anginkan baju sementara.

Burberry Brit Flap sangat comel
lepas dari ni, korang bolehla pegi mandi dan siap-siap ke pejabat. cara nak gosok baju pun sibuk nak tulis dalam berfesyen ke? hahaha. adey-chiau. 


Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.