Pengikut (Blogspot)

Selasa, 27 Mac 2012

buku # seni bisnes terhebat Toa Zhugong

hello semua, selamat petang selasa....

hari ni aku nak review buku lah. lame dah kot tak main review ni. oh. sebelum terlupa. next month akan ada pesta buku di PWTC. aku excited giler der. sebulan awal dah prepare. senarai buku yang nak dibeli kan... yuhuuuu ~!


last week, aku beli buku baru. tajuk Seni Bisnes Terhebat Toa Zhugong. okey, adik Chinese kat Popular pandang sipi bila aku purchase buku ni. ape salah aku dear?


penulis yang bernama Xu Hui dan Mint Kang ni menulis penterjemahan mengenai kisah ikon bisnes bangsa mereka yang garenti untung katanya. aku saje nak baca sebab penulisannya dalam bentuk komik dan ada watak yang mudah difahami. 

okey. ade terdapat beberapa watak yang digarap mengikut Etika Perniagaan Toa. terdapat dua bahagian penulisan yang berupa cara berniaga dan beberapa perkara yang jangan untuk mengelakkan kerugian. aku baca best la, ada betulnya. ilmu yang mereka ajar untuk kaut untung adalah secara psikologi dan persekitaran. takde tipu harga punya. hik hik.

tapi yang tak bestnye, buku ni ada banyak sangat watak. kadang-kadang aku yang baca runcit-runcit pun tak ingat watak yang mane. kena baca dua tiga kali. barulah faham.

okey, sape-sape berminat dengan buku ni boleh baca. tak mahal pun. harga dalam RM20-an jer. kalau ade kad popular boleh dapat 20% rebate discount. adey-chiau. 


3 ulasan:

  1. baguslah rajin baca buku. sy nak selak sehelai pun payah. haha

    BalasPadam
  2. tebal kot buku tu kak :o rajin nya bace .

    BalasPadam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.