Pengikut (Blogspot)

Khamis, 9 Februari 2012

What's Your Name Contest

hello semua, selamat tengah malam...

saje nak up-date blog bagi tenangkan mata dan minda. macam biasa, kalau korang nak join contest yang letup-letup boleh usha dengan blog Cik Eza Boom Boom memang tertarik tuh.

contest ni telah direka oleh Kak Nisa dan Miss Ninie sempena aktiviti Geng FiQ'Ra ke-10. emm memang kreatif ahli-ahli mereka yang aktif ni. yang aku tau join aje. hahaha ~!


MINAT JOIN - KLIK SINI


nama sebenar aku pendek je. Mastura bt Borhan. Borhan bukan nama aku kot. tu nama bapak aku yang bulan depan dah bergelar pesara. 

maksud sebenar nama aku ialah Yang Terpelihara. insan yang terpelihara dari musibah kot. yang aku tak pasti la. honestly, banyak anugerah yang Allah SWT beri yang patut aku hargai kan... itu kan lebih utama. hahaha. 

ni memelihara diri masa site!
kalau ikotkan sejarah nama aku ni tak dirancang oleh Puan Mak dan Ncik Ayah. lagipun aku kan zuriat yang nombor tiga. chill-lex la kan. sekali tanpa duga menduga, aku keluar awal. 3 bulan dari tarikh jangkaan. masa tu baruNcik Ayah tau ape kegelabahan. yelah, berat aku yang sekitar 1.7 kg tu menandakan aku perlu ke Hospital Kuala Lumpur, nak kena masuk dalam mesin incubator dah. 

adek-adek zaman skang kire beruntung. most of the govern hospital, provide facility ni dah. zaman dulu, naek ambulan aku dengan Ncik Ayah dari Kuala Kubu Bharu sampai Kuala Lumpur tau. 2 jam perjalanan cara santai-santai ouh. 

sampai je dekat hospital. Ncik Ayah agak kelibut sebab Puan Mak maseh dekat Hospital Kuala Kubu Bharu. bila nurse mintak tanya nama baby, Ncik Ayah dengan ilham Allah SWT terus je sebut nama aku Mastura. takde kaleh kiri kanan lagi. Ncik Ayah cerita lagi. masa tu, budak nama Mastura masuk paper sebab dapat full A dalam PMR. aku tak dapat pun. kah kah kah.

okey. tu je cerita. takde berapa nak presentation sangat kot. yang penting. aku dapat peluang ceritakan asal-usul nama aku kat sini.

aku nak tagged insan bernama si JEBAT untuk share story. okey, selesai. nak blog-walking ni. selamat malam dan adey-chiau.


6 ulasan:

  1. 3 bulan awal? wah tak sabar nak tengok dunia ye. hehe :D

    BalasPadam
  2. @kak ijan : memang lahir tak cukup bulan pun. sedih tak? haha

    BalasPadam
  3. Salam n hye Rapunzel~!!

    owh, name awk Mastura eh? same ngan admin GF, hehe.. >_< name yg sgt baik mksudnye~... wah, siap bgtau lg crite time lahir eh.. awal 3 bln? nsb baik awk slamat kn..

    Thanks for joining & gud luck~!! ^_^

    BalasPadam
  4. nama sy diambil sempena nama doktor yg merawat.tp sy tak jadi doktor pun.kahkah..

    BalasPadam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.