Pengikut (Blogspot)

Rabu, 29 Februari 2012

review # bicara hati

hello semua, selamat petang....

yehee. ruangan yang suka membaca sudah kembali. tahukah anda yang Mastura sudah tidak punya modal baru untuk di-sinopsiskan bersama. tahu tahu tahu?

nasib baek tema blog ni berkenaan perasaan kan. kalau tak mana boleh suka hati nak taip ape pun kan. novel yang aku nak review hari ni tajuk Bicara Hati. penulisnya yang terkenal dan sedang di-dramakan cerita ni milik Damya Hana. dah buku ni je ada depan mata sekarang. sape suruh. hek hek.

cerita ni kiranya penulis selepas zaman Fauziah Shaari. seingat aku setahun dua lepas tu baru keluar pasal cerita Bicara Hati ni. masa tu umur aku Form 4 tak silap. sebagai sunti meningkat dewasa, of coarse akan rasa seronok bila kahwin kontrak lepas tu jatuh cinta betul-betul. amek kaw.

Zahlia watak yang aku tak ingin nak jadi pun. tapi aku tau Zahlia baik. ade sape suruh ko jadi Zahlia ke, perasan!!! aku tak mampu jadi Zahlia, sebab Zahlia sanggup berkorban untuk kerja sebagai guru di rumah anak yatim meninggalkan kemampuan beliau sebagai graduan berijazah yang bergelar akauntan. korang ada?

Tengku Syahran pulak orangnya mesti handsome. walaupun nampak agak bersosial tapi menjaga solatnya. walaupun nampak kerek tapi menghormati ayah dan ibunya. walaupun ego tapi menyayangi adik beradiknya. walaupun berada tetap hidup bersederhana. manalah, aku sebagai perempuan mulus tak terpikat. mulus, bulus? bolos...

so, sape-sape adik-adik yang minat baca novel. silalah beli dan baca. tak rugi sebab cerita cinta kahwin kontrak ni bagi aku tak lapuk zamannya lagi. bolehlah kita berangan macam kita sorang je manusia baik dalam dunia ni macam Zahlia dan Syahran. bagus sebagai tauladan manusia berkasih sayang dengan cara diredai kot.

okey. cerita novel ni. kalau layan tema, persoalan, plot dan lenggok bahasa boleh bagi 7/10 tau. cemerlang ape.

Babak dalam drama

oh lupe nak share, ni babak dalam drama. kalau dalam novel tak silap aku cadar kahwin dan baju kahwin diorang warna hijau. sebab tu la Tengku Syahran nampak kulit Zahlia melepak putih time tu. seingat aku la. maybe sama macam Ombak Rindu kot. main adaptasi. adey-chiau




Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.