Pengikut (Blogspot)

Sabtu, 11 Februari 2012

kecintaan tanpa duit

hello semua, selamat petang....

bila Puan Mak beransur pulih. hati aku kian lega, boleh bekerja dan bercinta seperti biasa. Encik L cukup marah dengan perangai aku yang bila penat mula nak marah-marah. standard la tu, kalau nak sehidup semati dengan aku cuba la take care perangai yang tu, ye dok?

cinta dengan persahabatan. tu tema cerita Kuch Kuch Hota Hai. memula kawan, lepas tu suka sama suka. lepas tu muncul orang ketiga. lepas tu lari diri. lepas tu jumpa balik dalam beberapa tahun. lepas tu tahu musuh cinta dah mati. lepas tu rasa cinta berputik kembali. lepas tu tak sedo pulak dah kahwin dengan duda. teng teng teng. suka Anjali la nak kawen dengan duda ke ape kan, pemikiran Melayu betul la Mastura ini!

Sikit-Sikit Ada (Ada Sesuatu Terjadi)

cinta dan duit. Puan Mak dan Puan Nenek dan segala puan selalu menasihati aku. kalau bercinta nanti jangan dapat yang kaki kikis. jangan dapat lelaki yang suka guna duit perempuan. jangan itu dan jangan ini. banyak kretiria lelaki yang don't. 

bila aku fikir balik. tu lah kehidupan ye dok? even kalau kena dump dan kena tinggalkan sekalipun. why kite kena ungkit duit yang dah guna. kenape, kenape, kenape? duit boleh carik bagi aku. walau berapa lama amek masa nak simpan duit. still enough, duit boleh carik. 

aku seorang yang tak punya apa. kalau pegi hospital mahal maseh tidak boleh support duit perkhidmatan mereka. aku kalau lah misalnya dibebani dengan masalah kesihatan serius akan guna cara manual ke hospital kerajaan dan redha. cinta hati aku jugak macam tu.

ape yang penting dalam perhubungan walau dengan sesiapa sekalipun adalah keikhlasan. bila kita ikhlas membantu, insya-Allah kita akan dibantu. so sape kena kikis, jangan risau si pengikis akan dikikis satu hari nanti. when world turn around, dia akan rasa makanan dia macam mane.

motif aku kaitkan duit dalam cinta? sebab orang Melayu yang tipikal memandang nilai duit dan bukan nilai usaha dalam perhubungan. ape boleh buat. aku pun bangsa Melayu jugak. adey-chiau. 


Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.