Pengikut (Blogspot)

Selasa, 7 Februari 2012

fashion # kasut

hello semua, selamat hari selasa....

selasa kalau takde aral melintang aku nak cerita pasal fashion dan tips anggun. aku anggun? takde la. aku biase je. kalau tak dapat pakai sesuatu benda yang mewah, bercerita jadi la. sebab boleh menambah ilmu pengetahuan ape? 

cara pilih kasut. penting jugak. ade jenis kaki sesuai dengan kasut jenis ni. ade pulak yang tak. semua depend pada bentuk dan warna kaki katanye. 

kasut aku actually selalu jahanam. dalam dua bulan sekali aku akan tukar kasut baru. hahaha, beli murah punye sudah. nanti Encik L mesti sangat bertegas dengan aku, aah! kecewa.

fakta ni aku amek daripada kata-kata Aly Scot, pakar fashion Style-Chic yang famous kat negara omputih sana. agaknye ler. aku teka je. kuang kuang kuang. mari tengok, mane tau dapat bantu kita carik kasut yang selesa ikot jenis kaki ke, kan??


JENIS KAKI PENDEK DAN KECIK MOLEK

Wedges yang bermula bulat kat depan
  • kaki jenis ni kena ingat satu benda dalam kepala, iaitu platform atau ketinggian. lagipun kebanyakan orang pendek je yang ade jenis ni.
  • yang paling sesuai ialah WEDGES dan HEELS TANPA TALI
  • tujuan pilih kasut yang agak tinggi bagi menyorokkan line-line dekat sekitar tumit. **yang ni aku tak pasti. hahaha, bedal ajelah!
  • paling cantik sekali, pilih kasut yang permukaan bulat pada depan kasut.
  • kalau berpakaian labuh, kaki jenis ni sesuai la nak pakai FLIP-FLOP OR FLAT SANDAL. kalau pakai skirt pendek, alamatnye nampak lebih pendek la kite ye!


JENIS KAKI PENDEK DAN LEBAR

style. tapi kaki pulak tak suai. aih!
  • kaki jenis ni memang paling susah nak carik kasut. masih memerlukan heels untuk menambah ketinggian.
  • pastikan jenis kasut yang dipilih adalah berwarna cerah, biar kaki nampak kecik sikit atau pilih corak yang pelik biar kaki jadi lebih menyerlah. 
  • antara jenis yang sesuai ialah HEELS TUTUP PENUH tak pun pakai BOOT SHOES PARAS BUKU LUTUT
  • BOOT PARAS BETIS tidak sesuai, nanti akan nampak lebih pendek. **katanye la!

JENIS KAKI KURUS DAN PANJANG

kalau aku pakai ni susah nak jalan!
  • paling sesuai ialah heels jenis STILETTO atau BALLET SHOES sebab korang dah memang tinggi kan. 
  • korang just tak boleh pilih kasut jenis runcing atau boot, nanti korang akan nampak over-tinggi. 


JENIS KAKI KURUS DAN BEROTOT
Ni la namanye, KITTEN HEELS
  • Scot cakap ni kaki kegemaran beliau. sebab kebanyakan kasut boleh pakai.
  • cuma elakkan pakai ROUNDED TOE PUMPS, KITTEN HEELS atau BALLET SHOES yang berbentuk bulat di hadapan akan menampakkan kaki korang dengan sarat.

banyak pulak tips Cik Scot ni. kalau nak pergi interview mesti kena pilih kasut yang sesuaikan. salam sayang semua. adey-chiau.



1 ulasan:

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.