Pengikut (Blogspot)

Ahad, 8 Januari 2012

sengsara diam-diam

hello semua, selamat petang ahad...

sangat bosan dan mengantok. dah berkali pun aku tido - bangun - sidai kain. aku paaaalinnnng benci nak sidai-sidai kain ni. lepas bosan sidai kain yang masih ada sisa ni, aku lipat kain pulak. ni pulak aku lagi menyampah. 

semua aktiviti yang tidak mengeluarkan duit adalah menyampahkan. nak songlap duit Encik L pulak tak dapat. saat-saat macam ni aku faham kenapa Puan Mak dengan Ncik Ayah nak menantu kaya. penangan dari ciptaan bangsa Yahudi ni memang membuatkan kita memikirkan dunia semata-mata. 

aku sendiri tak percaya kita boleh simpan duit dengan banyak. kalau carik duit banyak tu boleh. tapi simpan sikit-sikit lama-lama jadi bukit yang kita nampak depan mata. tu macam begitu kuat sabar mengatasi nafsu. nafsu selalu menang juara keseluruhan kalau bab harta, membeli belah dan kekayaan. 

okey. kalau aku ada duit tika ni. aku nak beli kasut Calvin & Keith yang macam dah makin popular kat Malaysia. kalau engineer perempuan lain pejam mata je beli. aku tak macam tu. aku kena fikir 1000 kali baru boleh beli. tu pun bila dah confident nak beli, fashion tu da tak menarik lagi. dah ade fashion yang hebat dari tu kan...!

gaji aku bulan ni masih pending! masih di bank. sign Ncik Bos Botak tak same dalam sistem bank and it's totally screw-up my week. Bil telefon nak sampai limit, kereta tak bayar, kereta tak servis, kereta tak tukar tayar dan aku start counting penny kalo aku nak makan. 

sedih dengan kehidupan ini. tapi aku kena ingat. ade lagi orang yang tak berupaya dari aku. syuukuuur! adey-chiau.

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.