Pengikut (Blogspot)

Selasa, 10 Januari 2012

lost hope # dress up

hello semua, selamat malam...

aku tak tahu. aku cepat bosan lately. macam hari ni. aku mengantok campur bosan. tadi pagi-pagi Ncik Bos Botak dah panggil aku serabai. sebab aku bangun lambat, terkejar-kejar sana-sini. masuk dalam kereta pulak rase nak muntah. 

sebagai engineer yang agak sangat selebet. aku tengah fikir macam mane dress up yang sesuai untuk engineer. lagi-lagi bile Encik L yang tak guna mengeluarkan ayat perli macam 'lu pikir la sendiri, engineer pakai macam mana' cilake la lu, lu keje pakai T-shirt je. cakap banyak. sepuk sekali pakai torch-on fire punye kepala, tau lu berdarah kena pegi hospital nanti. dialog dalam hati je. depan-depan, penakut. kah kah kah. 

engineer kena pakai macam mane. pergi keje kena tengok macam mana baru nampak cantik dan gorgeous  dan woooooooooow!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! as an engineer especially lady. 

keje tempat lain senang la. kalau korang duduk pejabat seharian. so korang boleh la comel-comel nak pakai baju kat bawah ni. yelah takdela korang nak pk, ketiak peluh, make-up cair dan bagai-bagai insiden yang tak diingini berlaku di site kan...!

Simple je aku nampak baju ni...!
kalau duduk site boleh la pakai ala-ala sweet T-shirt, Jeans dan tudung syira yang boleh diangkut ke hulur ke hilir tanpa perlu kaedah tiup-tiup untuk repair tudung kan kan kan? 

Sangat minat dengan heel-boot combo sekarang!

aku paling minat ni. tapi aku tau untuk kondisi ekonomi sekarang ni, jawapan die tunggu dulu. sabaaaar!

tapi kalau dalam masa yang sama, korang kena pegi site, lepas tu pegi jumpa orang besar-besar yang agak classical malay thinker. ape yang korang nak pakai?? 

aku pun tak tahu. lepas kena panggil serabai. aku nak check wardrobe by tomorrow. nak make over. biar aku boleh mengorat lelaki lain. tinggal lah Encik L sorang-sorang. yeees!

aku serabai sebab bangun lambat - baju ala-ala santai - kasut ntah ape-ape jumpe JKR tadi. kecewa dengan diri sendiri la. tido jom. nak bangun awal esok. aku mengaku kesalahan diri ni.  


oh, aku rase. bukan aku sorang je engineer campur-campur yang pening nak dress up. ade ramai lagi pun. tapi ape-ape hal, semua engineer sangat suke ini! 

comfort. colorful. freedom
mengarut terlebih. adey-chiau


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.