Pengikut (Blogspot)

Jumaat, 6 Januari 2012

lost hope # career itu sampah

hello semua, selamat pagi...

selamat sejahtera ke atas semua yang sedang lost hope dalam alam pekerjaan. welcome untuk sesiape yang bekerja profosional tapi berkeinginan untuk kerja sebagai pembantu kedai runcit Pak Harun yang letak tepi masjid kuning tu. 

beberapa hari ni. sejak dari minggu lepas. aku memang lost hope dalam kerja. nak pegi ke company yang lebih tinggi mencapai awan macam takde talent. nak pegi ke company yang macam sekarang; nanti aku rase dipergunakan lagi. nak pergi company yang lebih rendah dari ni, mesti pulak aku kena lead serba serbi. banyak benda yang bersarang dalam kepala otak aku ni.

tu pasal lately, aku jarang dapat tido lena. aku budget aku ni cerita Korea. nanti aku akan keje dekat Pasaraya Jusco @ Giant @ ape-ape lagi yang besar-besar tu as promoter kan. lepas tu, nanti ada mamat handsome a.k.a kaya akan datang ke hypermarket tu regularly. memula just senyum-senyum. lepas tu borak-borak. lepas tu dating-dating. lepas tu kawen-kawen. kah kah kah. imaginasi melebihi Ahmad Idham buat filem pulak. 

aieh. mengarut pada pagi Jumaat yang barakah. actually aku nak cerita benda lain. something that I figure last day. malang sikit, kamera dan card reader ada kat office. tak boleh nak update super panjang la.

aku semalam mengarut. nak mintak clash dengan Encik L atas alasan aku nak carik kehidupan dengan bekerja di pasar raya. agak-agak lepas tak alasan aku??

selamat bekerja dengan malas-malas untuk sesiapa yang lost hope cause I will doing the same thing too! adey-chiau.

2 ulasan:

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.