Pengikut (Blogspot)

Rabu, 4 Januari 2012

lahiriah begitu. nak buat macam mane?

hello semua, selamat tengah malam...

aku dalam condition menemai Cik Hawa menyiapkan quotation untuk jalan esok. eleyh, setakat teman je. tolong jauh sekali. Ncik Bos Botak bagi aku task pelik. dah sebulan lebih-lebih. tapi seminggu lepas baru ingat balik. lepas kena sergah dengan Ncik Bos Botak, otak ni macam cuak giler. terus carik idea macam mane nak kire bilangan prop-s stick (tupang) yang ber-material besi menanggung beban bangunan yang nak runtuh. pening-pening.

sambil-sambil tu. aku tunggu Encik L mengemop lantai rumah site beliau. malam-malam mop lantai? aku bertanya dalam hati. aku just lontarkan ayat tanya 'kenape mop lantai?'. jawapan simple yang agak terang-benderang isinya 'banyak habuk'

aih, ini sudah jadi isu. bentak aku dalam hati yang sedang lara. aku cuba bayangkan kalau aku dah kawen nanti. misalnye ade lah sesuatu insiden rumah aku ditimpa habuk merata-rata, mesti aku kena overtime kemas rumah hari tu eh?? parah jugak hidup dengan orang yang agak pengemas ni. sebab aku super pengemas, laaa sangat. 

point of view yang aku nak tonjolkan kat sini. aku bukan suke pun dengan lelaki. tapi one thing, aku rase diorang ni interesting more than woman. mungkin dah cabang keje aku asyek duduk dengan dua orang lelaki biol bersama-sama makan tengah hari sambil mengeluarkan istilah-istilah rahsia pabila mengumpat. 

ditambah pula dengan seorang kekasih hati yang berjiwa lelaki Melayu pure yakni membiarkan perempuan yang disayangi dengan senang lenang a.k.a pengabaian yang nyata. bile perempuan tu sakit tergolek baru zaman menyesal pun muncul. barulah ade idea macam mane nak tunjuk cara caring dekat perempuan. aaah, semua bangsa sama. drama Korea pun macam tu jugak. 

ape ke hal semangat feminism aku sangat tinggi malam ni eh? kurang disayangi a.k.a Encik L sibuk bangat. selamat malam semua. entri ini pun kurang info-nye. adey-chiau.  




Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.