Pengikut (Blogspot)

Rabu, 18 Januari 2012

gemersik (suara indah) dalam kalbu

hello semua, selamat malam...

aku sangat bosan malam ni. malam ni antara sampah-sampah malam dalam hidup aku. dengan Encik L panggil aku bodoh. memang bodoh. bodoh sebab bercinta dengan orang bodoh. aku adalah bodoh harapan negara. aku kecewa dengan diri aku.

bagi tidak menampakkan betapa bodohnya aku yang menyebabkan aku menyalahkan malam kelam seperti kulit-kulit coklat pekat likat, aku nak review cerita Gemersik Kalbu pulak. 

bagi aku ni antara slot pukul 0700 malam yang tema cerita biasa-biasa. macam mane seorang penulis boleh bercinta gamaknya. lirik lagu yang Aqashah dok nyanyi gigit-gigit telinga tu dah pelik dah. pelik ke unik? unik la, baru ayat nampak versatile. baru ungkap maksud yang sama. 

Ayu Raudhah yang berperanan sebagai watak utama cerita. seingat aku episod pertama, Ayu Raudhah zaman sekolah menengah yang kematian atok dan nenek. masa tu, ayahnya yang tinggal kat bandar datang nak amek si Raihana ni duduk semula dengan keluarga tapi ditolak mentah-mentah oleh mak tiri beliau. sampai la ni, aku rase belum lagi terbongkar rahsia tu.

setelah macam seminggu dua tak tengok, tibe-tibe pulak ade seorang lelaki yang tangkap syok habis dengan si Raihana ni. siap buat macam-macam nak tackle. siap buat lawak spontan. siap memang jadilah lelaki yang mendambakan cinta seorang wanita. yang sanggup buat apa saje, nak dapatkan perempuan yang beliau dicintai. kan kan kan?



bagi aku, bagus jugak adaptasi drama dan filem melalui novel. satu pengangkat martabat penulis di Malaysia. lepas tu, tema dan persoalan cerita menjadi lebih jelas dan nyata. mungkin lepas-lepas ni, banyak yang berminat nak jadi penulis, penterjemah atau apa-apa bahan bacaan yang selanjutnya boleh la adenye generasi yang suka membaca instead dari tengok cerita kan. 

masa zaman Gemersik Kalbu ni release, aku dah kurang baca novel cinta. seingat aku novel Anis Ayuni yang aku baca tajuk Manisnya Cinta kot. pasal pilot kahwin dengan id. aargh, a dream betul semua tu untuk aku. bestnye kalau hidup macam novel kan. 

sweet ouh. kalo aku ade peluang nak bercinta sekali lagi. aku nak bagi lelaki tu susah nak tackle aku. boleh tak. berkhayal dan terus berkhayal. Encik L mencari ubat nyamuk dan terus mencari. adey-chiau.

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.