Pengikut (Blogspot)

Khamis, 22 Disember 2011

senyum tanpa kata apa-apa

hello semua, selamat pagi...

10.10 pagi. waktu senyum untuk menjadi titik mula menulis blog. dengar pulak lagu Zivilia, Ashiteru. terusla ingatan aku pada Encik L. takkan nak ingat lelaki lain pulak kan? kalo ingat kat Gan macam mane? hahaha... joke je.

pagi-pagi kalau tak senyum, mood moody boleh sampai petang oouh! senyum tu kan sedekah. dapat melegakan hati sendiri tambah pulak dapat menceriakan hari orang lain. betapa agung ciptaan-Nya untuk pergerakan mulut dan muka yang simple yang boleh membawa kepada kesenangan hati untuk 1000 tahun lagi.

ini tidak adil bagi seorang yang jarang senyum. kalau paksa senyum nanti jadi senyum plastik yang tak ikhlas. tak mau, tak mau. nak senyum kena lahirkan dari hati. naek ke kerongkong. lepas tu, panjat sampai hidung baru turun ke mulut. perfect! ko akan dapat senyuman yang sempurna. penakut-lah, sesiape yang tak berani nak senyum bile sedang di situasi hingar. itu adalah aku.

baik-baik sayang. kalau salah senyum pada lelaki nanti orang tu ingat kita suke die pulak. tapi kalau tak senyum langsung, pk kite budget bagus pulak. emm, macam-macam pulak ragam dunia. 

kalau cinta itu dalam hati. semestinye kita yang bertepuk sebelah tangan, lepas tu kite akan senyum sorang-sorang bile tengok telatah orang tu. macam aku sedang usha pramugara ke, Gan ke. orang tu tengok aku, menyampah, muntah, gedik semua ada. 

okey la. mari bermula kerja. mulakan hari dengan senyuman okey. saje je reka ayat untuk lagu-lagu yang sedang main-main kat playlist aku ni. Ashiteru - Penakut - Baik-baik Sayang - Cinta dalam Hati. adey-chiau. 

Orang Cantik, Senyum Pelik pun Cantik juge :)

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.