Pengikut (Blogspot)

Ahad, 18 Disember 2011

ahad di Miri

hello semua, selamat tengah hari...

tengah hari Miri macam dah petang dah aku rase. terkejut aku kecerahan matahari jam 0730 pagi menghasilkan ketinggian bayang setengah dari ketinggian manusia. 

agak bosan kehidupan ahad aku di Miri. hari ni aku tengok-tengok kongsikong Mukhriz tengah potong dan perap ayam. aku layankan aje. bawang, kacang dan ape-ape lagi. aku layankan aje. 

emm, aku fikir malam ni nak pegi Pasar Kraftangan. nak tengok ape yang menarik kat Miri ni. semalam aku ade test beli batik Sarawak tapi macam tak berape berkenan kat hati ni.

tadi pulak rezeki tak berape nak baek. ade pulak a guy mandi tanpa seurat benang kat tepi pantai. hidup dah rase hina. tambah pulak bile Sukarno dah pronounce Kha-fhir (kafir) dengan slang pekat Jawa beliau.

hidup di Miri ni kalo lame-lame aku boleh jadi mellow jugak. mungkin sebab takde ape yang aku kenal kat sini. 

okey la. aku tengok ape yang aku boleh layan dekat belakang rumah sewa Ncik Zailan ni. lesung tak henti-henti menumbuk bawang dan kacang tanah. 


Tepek gambar feelin' dekat Tg Lobang
okey. aku dah habis makan dan duduk rilek-rilek. boleh balik hotel da ni. adey-chiau.

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.