Pengikut (Blogspot)

Isnin, 7 November 2011

Day 8 : Your dream wedding

hello semua, selamat petang...

first of all, SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA buat semua blogger yang masih tegar dengan blog-blog mereka. aku singgah office jap. takde keje pun. just nak fax dua tiga benda.

oouh, kengkonon nak sambung jawab soalan blog. sekali bace soalan kat atas terus mengeluh. yup. mengeluh panjang-panjang.

baru je aku berperang mulut dengan Encik L sebentar tadi. sekali kena cerita pasal kawen pulak kat sini. feeling-feeling last week pasal soalan ni terus terbang di bawa merpati putih. merpati putih?

kau umpama merpati putih, patah sayapnya di udara. kau umpama merpati putih, patah sayapnya di udara dan cahaya [Merpati Putih, OAG]
hahaha, tak pasal pulak aku teringat lirik lagu Merpati Putih. yer, pasangan yang serasi selalu diumpamakan seperti merpati putih. mitos omputih. sejak tahun bile pun aku tak nak amek peduli. 

impian perkahwinan. target aku untuk perkahwinan aku ialah semua tetamu dapat makan makanan sedap dengan cukup dan lahap lalu menghalakan thumb up kepada Puan Mak dan Ncik Ayah. aku jugak nak perkahwian aku memudahkan saudara mara terutama kakanda-kakanda aku dalam manage semua perkara teratur. 

tapi aku tak minat sangat ber-garden garden style ni. seeloknye aku nak kekalkan adat tradisi aku macam aku ni suku Minang/Kampar begitulah adat aku nanti while Encik L pulak dah orang Jawa; macam chare Jawa jugak lah aku nak disambut nanti. jimat pun jimat. tapi kalau aku kawen dengan anak Tan Sri nanti. aku fikir aku nak demand macam mane eh? kah kah kah

last but not least, aku kasi share lagu Ayam Den Lapeh. ooh suku minang punye lagu. terbaik ~!


by the way, before aku tutup soalan ni. orang yang nyanyi lagu ni name beliau Mastura juge. adey-chiau.

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.