Pengikut (Blogspot)

Selasa, 1 November 2011

cuba faham sekeliling

hello semua, selamat malam...

menanti Cik Wahida menyediakan dokumentasi untuk kerja-kerja di rumah. menulis lagi. buku yang aku sangka bodoh by Dale Carnegie totally menghantui setiap tindakan aku sekarang. ter... kebetulan, semua kerja-kerja purchasing dan dealing dengan suppliers bawah aku sekarang. 

buku dalam entri seperti letakkan harga pada manusia namanya penghargaan yang sangat panjang tajuk ni mengajar untuk menjadi sales person yang berjaya. betul. praktik. tepat. all the suppliers are be pleasured with me. dengan uncle umur 50 tahun pun aku boleh sembang tahap dewa when the step aku berpraktis kini. 

penceritaan pasal Howard Thruston, ahli silap mata yang terkenal zaman 80-an. aku memang tak pernah kenal la siape. bile aku search internet tadi. aku dapatla beberapa gamba. meh aku tepek bagi semua kenal. 

Jual carpet ke? haha
Howard Thruston ni zaman dulu hebat ooh. mungkin sehebat David ape name bapak yang terrer magic tu jugak. si penulis ni kan curious. fikir dalam hati, apesal la mamat yang macam benggali jual carpet ni boleh dapat 2 juta USD dalam satu malam. giler ooouh!

Ncik Dale seorang yang suka bertanya. sebab tu beliau boleh buat buku psiko. sebab suka menyibuk hal-hal orang lain. simpe hidup si psiko ni sebenarnye.

Ncik Howard mula bukak cerita. memang beliau sekolah tak tinggi. bile dah habis darjah 3 merantau naek keretapi lone ranger, tidur dalam jerami. jadi kutu rayau. nak lagi style; blaja membaca melalui papan tanda iklan mase naek keretapi. sedih tak sedih.

bila dapat keje jadi magican. memang la beliau buat trick same dalam buku-buku silap mata yang lain. ape yang orang sangat suka sebab Ncik Howard adalah seorang yang pandai menghiburkan penonton. Ncik Howard ni sangat pakar ape yang penonton inginkan. Ncik Howard adalah seorang yang mementingkan orang lain daripada kepentingan diri sendiri. tu dia. ~!

Ncik Howard jugak menanamkan sifat menyayangi penonton. selalunya, magican akan berfikiran seperti 'semua yang datang tengok silap mata adalah bodoh dan mudah kena tipu' tapi Ncik Howard ni memang lain. Ncik Howard sebelum naek pentas akan ingatkan pada diri beliau yang 'saya sayang penonton saya, saya perlu berikan yang terbaik untuk mereka' 

jadi orang yang memahami keinginan orang lain serta sayangkan persahabatan yang dibina adalah dua kunci utama nak berbuat baik dengan manusia. bak kata penulis.

tugas aku sekarang; try, test dan tengok.... adey-chiau


Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.