Pengikut (Blogspot)

Jumaat, 7 Oktober 2011

syukur, genap setahun

hello semua, selamat petang...

hari ni aku boleh gelar minah sibuk. penyibuk. semua aku nak balun buat kerja sorang-sorang. aku pekerja dedikasi. mata pandang atas, tangan letak kat bahu. 

penat, boleh kata aku habiskan masa kat jalan hari ni. lagi-lagi hari Jumaat kan. semua benda kena rush sebab pejabat kerajaan selalu tutup on-time. bukan swasta sangat yang sanggup bekorban keje lebih masa. sanggup ke? uhuk! sedak-sedak. 


Plastik. Dah submit pun. Revise tipu-tipu

secara rasminya; 07 Oktober 2011 genap setahun aku bergelar staff Structure Rehabilitation Consultant; Teamcoat Group of Companies. happy anniversary to me. alalala ~! 

masa zaman-zaman pekerja pra-matang dulu, aku sampai demam sebab nak berhijrah ke Teamcoat ni. entah kenape. bagi aku mungkin badan nak bagi sign yang aku akan kerja teruk kot. ingat lagi saat memalukan bila aku menangis hari akhir aku kat site bersama Thobu ngan Plumber; Ah Chuang pekerja yang paling sayang aku kat tempat lama. punyelah aku tak nak pindah keje kat sini. hahahaha. poyo pulak rasenye. 

memang minggu pertama keje, aku dah buat belanda so whatever korang boleh panggil dalam projek yang sama macam gambar kat atas. hari ni aku lebih matang, boleh bergurau senda dan make friend dengan Ncik Arkitek A di DBKL. tapi still takde skill nak back up dari kena buli. kena improve lagi kot. 

aduhai penat. tapi gembira. sebab utama, dapat make friend menggatal dengan arkitek yang aku suka tengok muka dia. hasilnya ceria sambil mengutuk dalam kereta bersama Cik Wahida sepanjang hari. dalam kutuk-kutuk hati aku risau. semoga submission hari Isnin ni berhasil. so, dapatlah aku tolong pakcik kontraktor masuk ke site dengan aman. Amin. 

aku admit kat sini banyak benda yang aku pelajari. mungkin kalau aku ade rezeki aku nak move on. sape tau nanti. kan? 

gang rumah sewa dah belayar ke NSK. aku nak balik rumah la. boleh rehat-rehat. adey-chiau

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.