Pengikut (Blogspot)

Ahad, 23 Oktober 2011

chinta ini hakikatnya.

hello semua, selamat petang...

aku ingin menulis cinta aku. mungkin jugak tak berapa nak hangat membara sekarang ni. Cik Midah; seorang nakama aku dah membuat permintaan di Google Talk. 

penceritaan dengan orang hebat. yup. kalaulah jodoh mereka; Cik Midah akan berkahwin dengan orang yang hebat. mungkin paling hebat dalam semua nakama-kian aku. aku mengharapkan si pasang khemah yang dah lima hari keje makan tido kat rumah walhal aku keje dari isnin sampai ahad. very frustating at all.

aish. sambung balik pasal percintaan dengan lelaki yang hebat. mugkin cara berbeza dengan percintaan aku. aku pun tak berapa pasti, macam mane aku nak tulis kisah cinta Cik Midah ni biar nampak dramatic as well as real. baru ade keikhlasan dalam tulisan yang menggambarkan kejujuran hati milik nakama aku seorang ini. 

aku mulakan dengan ayat, cinta tu subjektif. dua insan menggerakkan drama realiti dunia dalam meneruskan fitrah dan kehendak manusia yang satu; kebahagiaan. cinta tu, datang dalam pelbagai situasi dan peristiwa. cinta tu terlalu kompleks untuk diurai seperti sebatian poly-ethene yang kadang-kadang memerlukan lebih dari seratus tahun untuk diuraikan. dan mungkin cinta itu ibarat ulat sampah yang akan lahir dengan banyaknya akibat penguraian bahan basah yang boleh mengambil masa satu hari kitar hidup manusia. mungkin cinta itu ibarat bekerja di sektor kerajaan, nampak constant pergi dan balik. cinta, aku dambakan seorang lelaki yang hebat dalam cinta. tapi at the same time, I do hope and i try best; Encik L. 

cinta itu beragam. tu je aku mampu tulis untuk Cik Midah skang. sebab aku nak sambung CPM yang aku tak pernah buat seumur hidup. i try best. adey-chiau

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.