Pengikut (Blogspot)

Selasa, 20 September 2011

ape kesukaan Ncik Bos sekalian alam

hello semua, selamat petang...

ape elok cerita petang-petang ni? selain dari marah oleh Ncik Bos Botak atas sebab salah measurement semalam. takde bende yang boleh ditoleransi lagi. cuba memperbetulkan kesalahan tak tahu dari siapa. mungkin aku atau mereka. yang penting ade perlu tabah! semua ni ade penyelesaiannye!

ape yang perlu ade dalam kerja eh? macam mane boleh buat Ncik Bos Botak akan sayang kite lebih? aku pun sendiri, kome-kome pun tahu kan yang ade banyak faktor yang boleh buat Ncik Bos Botak akan sayang-sayang sangat kat kiter. awok ler pekerja contoh di mata Ncik Bos Botak kaluuu boleh. ye dok?

kalau nak amek hati Ncik Botak senang je, atas sebab ni semua orang dalam dunia ni pun akan senang bekerja dengan kita. one word yang korang kene pegang waktu keje ialah KOMITED. korang buat salah macam mane pun, once korang semangat dan menunjukkan rase ingin belajar; bukan takat Ncik Bos Botak tapi Puan Nora Tanpa Senyum pun sayang. wakaka ~!

aku bagi contoh je tu. aku tengok bebudak sekarang ni malas nak belajar. malas nak tanye. malas nak amek pusing ape yang jadi dalam hal ehwal office. semangat ingin tahu hal kerajaan office, hal dunia kejuruteraan, hal prosedur dan aktiviti industri memang takde. macam mane nak tau kan? 

itu je. bukan aku nak complaint banyak kat sini. aku cume nak cakap yang KOMITED itu satu bende yang besar. KOMITED tu lahir tanggungjawab dan inginkan kesempurnaan. KOMITED tu membuatkan kita sanggup bersusah payah mencapai misi projek. sedar tak sedar, perkataan KOMITED yang tersemat dalam raga akan melahirkan sifat fokus dan ketajaman minda dalam berfikir. 

i admit; aku kadang-kadang malas nak layan pelbagai benda tak logik yang mendatang. tapi aku kene KOMITED terhadap kerja. KOMITED jugak boleh membuatkan si engineer bangga sebagai engineer. si qs bangga dengan bidangnya. siape pun perlukan sifat ni. 

mungkin entri ni nak memarahi seseorang. aku bukan marah tapi aku nak kata yang bukan kite sorang hidup dalam dunia ni. so, KOMITED boleh buat kita fikirkan hal orang lain dalam menyelesaikan tugas. 

ooh, tapi cara amek hati Ncik Bos Botak yang paling kuat dan paling jalan ialah KIPAS angin jenama Penasonicamanusia. 

membebel etika kerja selepas diceramah dan dimarahi oleh Ncik Bos Botak hari ni. sayang korang semua. adey-chiau!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.