Pengikut (Blogspot)

Ahad, 17 Julai 2011

tahajud cinta

hello semua, 

entri sampah yang keberape hari ni aku pun lupe. petang ni dah takde semangat nak buat paper work. aku pegi pulak menyemak dalam website malaymoviesfull.blogspot.com. sajelah nak tengok drama-drama malay mane yang boleh aku tengok menjelang asar ke maghrib ni. 

baru aku teringat pasal cerita Tahajud Cinta arahan Erma Fatimah yang ade sampai 19 orang pelakon menggerakkan cerita ni. menjelang minggu lepas baru 2 episod tayang kat TV3, hari Jumaat jam 0900 malam.



baru je bermula, aku pun suspense nak tengok cerita ni. memang Puan Erma suke buat kelainan dalam cerita. dulu mengenal perempuan melayu sejati dan sekarang ni berubah kepada perempuan melayu dan muslimah sejati. impak dan perubahan yang aku harap dapat jadi pengajaran dan iktibar pada penduduk Malaysia. Insya-Allah; jangan nak amek yang kontreversi je tak??

tema yang didokong, again isu perempuan. perempuan ditindas, perempuan teraniaya, perempuan berada di bawah telunjuk lelaki dan ade seorang perempuan yang bangun memperjuangkan hak perempuan tu sendiri. memang berat semua persoalan yang Puan Erma tonjolkan ni. perempuan, perempuan, perempuan.

memang aku nak tau ending cerita ni macam mane; sesuai nak tengok dalam Ramadhan yang bakal menjelang ni kan... korang aku rase cerita ni memang bagus sebagai pengajaran. nak sambung tengok. dah habis lo-ad-ing tuh... 

ooh, last but not least; 

Fazreen Rafi ~ aku suke muke tenang macam ni!
da kawen rupenye ~~! hehe
sampai sini.... adey-chiau!

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.