Pengikut (Blogspot)

Jumaat, 1 Julai 2011

pakar perasaan

hello semua, selamat malam...

malam ni mari kita lagu ketuhanan sikit. sebab kita bermula dari ciptaan yang Maha Esa. malas nak create profile baru company. nak masuk tender lagi kunoon??? serius-ly faith has lost!

Kasih-Mu bagai air mengalir, salju dalam jiwa yang resah, memang tiada tandingan cinta-Mu di dunia, bila nama-Mu ku sebut-sebut [KasihMu, Abot]
last week; aku macam ade beli dua buku. satu cerita cinta by Kakinovel and other one is Misteri Tarikh Lahir; lupe pulak aku dari production mane. rasenye nak review dua buku ni. 

sebab dua-dua macam kasi mood aku stable this month. lagipun kerajaan sarankan kita bace tiga buah buku sebulan. barulah jadi generasi yang berilmu gitu..... budget berilmu la ko Mastura?

cinta. aku naif dalam cinta. cinta itu menyakitkan ke? membahagiakan? dua-dua kasi satu rase. bile agak-agak nak makan ikan tiga rase kat kem askar lagi ye??? sedap gilerrr~!

Doktor Cinta. Novel yang santai. tapi aku baru je layan sikit. sehari satu bab kan. berjanggut la nak habis. anyway; aku pernah bace actually cerita ni dalam website kegemaran aku macam aku cakap dalam entri ni kawalan permaisuri

percintaan antara Mazliana dan Tengku Iskandar Syah. Abang Syah keturunan Tengku rupenye?? hak hak hak. first time being, sejak aku bace novel dari darjah 3 tak silap, ni lah novel yang gune nama Puan Along untuk bekarya. tapi Puan Along ade-lah sikit gile seperti watak dalam novel tu. 

Mazliana yang miskin, dapat kahwin or tackle seorang anak Tengku because of mendokong perwatakan yang ceria in the same time suke menolong insan yang memerlukan. wujudlah beberapa persoalan kan, amcamne Mazliana yang otai tu sanggup terima mamat skema macam Tengku Iskandar dan sebaliknye. 

alah, biaselah jodoh dan perhubungan mestilah selalunya kontra. ibaratnye; Encik L seorang yang 'kaki bebel' dan aku pulak jenis yang 'sangat pendiam' barulah Encik L je yang boleh bercerita dalam telefon dan aku senyap je bagi pendapat. [situasi terbalik; sekian]

aku suggest novel ni dibaca oleh remaja-remaja yang bercuti atau menganggur bersama dengan perasaan yang bosan tahap gabai. kalau nak bersenang membace di tepi Sg Gabai pun boleh jadi idea yang menarik itu...

buku ni tebal. kalau purchase without discount dalam RM26.00 dapat lah; hari tu aku pakse orang Popular tu bagi aku discount walaupun aku takde card Popular. dengan kejam, aku dapatla discount kepada RM23.50. barulah aku rase puas. 

lagipun novel-novel cinta zaman sekarang ni lebih realistik dan humor bukannye macam cerita Konserto Terakhir yang korang perlukan air mata untuk menghayatinye. ade faahaaam???

okeylah. lagi satu buku mungkin boleh cerita nanti sebab tu banyak bende nak sembang. aku nak kejar makan durian ni. thanks Cik Wahab sedekah kat geng rumah sewa. adey-chiau

Can u check my heart beat; i think it's become faster

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.