Pengikut (Blogspot)

Selasa, 26 Julai 2011

muka manusia kepada buku, ke mukabuku?

hello semua, selamat petang....

mari review buku sat. sebab aku rase meja aku punoo dengan buku-buku aku angkut dari rumah. macam lah berguna sangat. tapi berguna jugaklah kan kan kan kalau dalam keadaan tersedak terdesak tak tau rumus strength. 

eeh, ade adendum pulak. mendengar rumor yang satu jabatan kerajaan takkan amek lagi company aku bekerja memang betul-betul menghilangkan mood aku untuk ber-paper work. 

last week, mase hari Malaysia lawan dengan Chelsea hari tu. aku ngan Cik Shida ke Popular Book Store. terrer tak aku, berjaya membawa Cik Shida ke book store. wahahaha...! sementara Kak Hawa sedang bergembira di pusat hiburan keluarga. keluarga la sangat. kalau Puan Mak tau aku kaki karok sure mak macam pandang serong kat aku. ahahahahaha. keep silent wokeyh ~!

okey; kat mane tadi? nak review buku kan... mase dalam Popular tu aku tanye Cik Shida; motivation books yang mane aku patut pilih. Love or Self-esteem? and she asks me back ' mane yang lebih PENTING kan sekang?' setelah memegang buku Man From Mars, Woman From Venus disebelah tangan kanan and combination of self-esteem books sebelah kiri; aku mencongak-congak sambil memandang mamat handsome yang dok asyik membaca buku pasal photography DSLR tu. **asal handsome nak pandang, ko apehal Mastura?

setelah menolak, memdolak dalih, menimbang tara bagai-bagai rasionaliti dalam kepala otak ini, aku terus bersuara agak lantang 'aku rase duit lebih berkuasa dari cinta la, Shida!' tepat, jitu, melekat aku bagi statement tu; sampai mamat handsome tu mendongak memandang aku. gotcha; saje test market! hahahaha. 

tu cerite kedai buku yang seroonot! huhuhu. ada dua buku. satu ni aku khatam mase tengok Chelsea; first round yang macam tak berapa menarik bertajuk How To Read A Person Like A Book by Gerald I. Nierenberg and Hery H. Calero. ade ke encik berdua ni bersaudara dengan kalian. i hope no other way... arelalala ~!

tajuk serius gempak. aku dah aspect lepas je aku khatam buku ni, aku dah mampu membaca perut Ncik Ca-ah either beliau lapar or kenyang. kemungkinan jugak aku boleh tafsir kepala banyak rambut Ncik Bos; berapa helai rambut nak jadikan beliau billionaire. aaargh ~ semua tu demand aku yang memang tak dipenuhi langsung!

bukanlah aku cakap buku ni tak berilmu. janganlah berkata orang yang menyampaikan ilmu tu tak betul serba serbi. tapi sebagai orang yang bergraduan ijazah akan  berkata seperti kata-kata ini 'hek eleh, kalau orang tu kerut dahi for sure la orang tu memang sedang meragui kite' 

dan serba-serbi yang lain. yang korang gune command sense dah tau. conclusion-nye; kalau nak terasa diri ter-motivate di saat poket kosong, I totally suggest that JANGAN BELI, JANGAN BELI, JANGAN BELI this book. tapi kalau dah jadi syllabus pelajaran psikologi ke, beli la; kalau kene denda dengan cikgu ni kasi belasah aku pulak... maleeh layan ~~~! 

Meja atau tong sampah?

ape ke hal mesin fax tibe-tibe berbunyi tengah maghrib ni??? nasib baek Cik Hawa ade kat sebelah. teng teng teng. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.