Pengikut (Blogspot)

Rabu, 8 Jun 2011

never listen

hello semua, selamat tengah hari....

angin merasuk aku. sesejak aku bercinta ni. mungkin aku sedikit kenal siape itu lelaki. mungkin kenal or mungkin tidak. kenal tak makne aku boleh terima. mungkin jugak aku belajar untuk terima. ape aku cakap ni? alah, otak pun bukanla center of mass pun sekarang ni.

stable relationship. ni yang mungkin aku hadapi sekarang. perkara yang paling tak best sekali bagi seorang perempuan. bile lelaki dah tahap paling selesa rase yang perempuan tu milik sepenuhnya, layanan mungkin dah tak seperti princess. mungkin lelaki dah takkan nak dengar perempuan membebel lagi. mungkin jugak bebel-bebel tu akan dengar seperti curah air dekat atas daun keladi yang takkan lekat sezarah pun air atas itu. 

yang paling aku tak suke. bile perempuan cerita or share something. they jump into conclusion. bengang betul. memang la perempuan suke membebel (mungkin aku je) sob sob. tapi kadang-kadang bebel-bebel ade jugak bende yang penting. kan kan kan?

bagi contoh la kat sini....

M : Orang rasa bersalah kalau lah dapat balas msg pukul 0300 pagi tadi; mungkin dapat ubah keadaan.
L : Kenape pulak?
M : Takde la, kawan orang adik die meninggal, msg orang pukul 0300 pagi semalam, orang tak dapat reply. 
L : Habis tu takkan nak kenang pada yang takde?!

kalau cik-cik yang dapat ayat akhir itu. perasaan? serius bengang gile. aku just mengharapkan seseorang yang boleh mendengar sesuatu sehingga habis. don't jump to earlier. fahamilah sikit rase bersalah yang ade antara aku dan kawan aku kan? 

sebabkan lelaki suka rase diorang sebagai problem solver, diorang selalu fikir yang setiap perkara yang perempuan suarakan tu satu masalah. ye ke?

kadang-kadang. preferably perempuan akan cerita perasaan yang sedih. alah bahasa straight mungkin nak kene pujuk. perempuan tu sendiri tau, orang yang dah meninggal. ape lagi yang mampu selain kite bersabar atas dugaan. kan?

kecewa. kecewa dengan sikap sendiri yang masih tak sedar; yang lelaki bukan seseorang yang boleh depend on share your sorrow morrow feeling. 

ok, mari kite makan meggi cintan... adeychiau ~~~!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.