Pengikut (Blogspot)

Jumaat, 10 Jun 2011

lima sebelum lima

heloo semua...

pagi-pagi aku sendiri bikin cuak sama diri sendiri. hahaha. tibe-tibe si Sony aku tu entah mane lesap. takde dalam si B-purle ni a.k.a beg tangan aku da. rupe-rupenye mase sesat-sesat carik rumah Adik Manje semalam, bende ni cicir dalam kereta. patutla B-purle aku ringan. *hampeh kot? selepas 12 jam baru perasan takde*

hari ni aku bangun awal. sebab dapat panggilan cinta yang lambatkan. alang-alang aku terus pegi mandi. pastu before pukul 0800 pagi lagi dah terpacak depan dekstop office. nak bayar bill telefon nenek online la ingat. paham tak ayat aku ni? ahakz ~! tapi sibuk pulak nak up-date blog tibe-tibe. 

honestly; balik je dari rumah Adik Manje semalam aku asyik teringat dekat arwah Angah aje. situasi yang sama dengan Adik Manje *kehilangan tiba-tiba*

entah. mase Adik Manje sembang-sembang semalam. care adik beliau nak pegi tu sedih. sebab family tau nak pegi trip tapi tak tau pegi mane; dengan siape; naek ape. sedih tak? macam pergi tanpe pesan lak kan? agak-agak ade tak arwah pesan or tunjuk tande dekat kawan-kawan beliau? wallah-u-alam. 

aku mengadu dekat Encik L tadi. lepas tu Encik L cakap; jangan terlampau sedih. sebab ni memang perjanjian manusia dengan Tuhan, Allah. mungkin itu memang janji arwah dulu. mane tau kan? tapi ade logik jugak cakap-cakap Encik L *boleh buat orang buang rasa bersalah dalam diri*

aku fikir panjang tentang perkara ni. takde siapa yang boleh ramal masa depan. tapi kite kene sentiasa beringat pada lima perkara; panduan dari kalam Allah SWT dalam meneruskan kehidupan. 

SIHAT SEBELUM SAKIT; MUDA SEBELUM TUA; KAYA SEBELUM MISKIN; LAPANG SEBELUM SEMPIT; HIDUP SEBELUM MATI

Al-Fatihah
Arwah Haidar, stay in peace!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.