Pengikut (Blogspot)

Khamis, 24 Mac 2011

pasrah

hello semua. selamat pagi.

pagi yang mendung. sejuk tak berape nak sejuk. pekena roti benggali letak kaya dengan air milo segelas besar. nikmat sangat la tu; sarapan pagi berkhasiat, yang penting penjimatan ala mamak. 

hati pun tak berape nak ceria. mase aku gosok gigi dengan berus gigi Systema tadi; tup tap aku fikir sambil meludah dan pandang cermin, ape yang aku dambakan sangat dengan kehidupan ni?? seyh ~!

kan bagus kalau dapat senyum
statement sangat pasrah dah mula keluar hari ni. why why why?

aku pasrah dengan kerja kot. semakin hari kerja semakin bosan. agaknye; macam ni la agaknye rase lepas keje setahun kot. gile kentang aku bosan dan malas sangat nak perform. lepas tu suasana keje pun macam biasa. income tak berape lebat. honestly, pernah terfikir mungkin Ncik Ayah dan Puan Emak tahan bekerja sampai puluhan tahun demi anak-anak. aku ni sekarang pun, bukan ade rigid reason kenape aku kene kerja susah payah. aku takde bende yang nak ditanggung. so, semua yang aku buat tanpe motif tertentu. so, aku rase ape gunenye aku bersungguh-sungguh dalam keje. kan kan kan? kan kepala hangguk mu!

I am Nobody!

aku terlampau sangat pasrah dengan kehidupan sekarang. aku rase macam sangat bongok lah bercinte. terase penat kene ikot kehendak orang lain yang kadang-kadang aku tanak buat pun; yelah, takot dituduh selfish pulak. in other hand, bercinte ni sangat bosan sebab sedar tak sedar hari-hari ko kene discuss tak pun nego tak pun kene maniskan mulut, sebab nak jaga hubungan. malas nak bergaduh sebab nanti masing-masing sakit otak. pasrah tak pasrah. tapi ape-ape hal cool je la... baek aku layan kerjaya dari cinte; dapat jugak income. 

Love make me die

dalam tengah hari ni kerja tibe-tibe datang macam ribut. so baek la kite buat keje kite. baru hilang pasrah dan hilang bosan. selamat bekerja kepada mastura!

chow. petang ni aku nak habiskan mase dengan internet lagi. stay tuned. next entri.


2 ulasan:

  1. wah mas da bercinta...x tau pon...mmg pon cinta cm tu...ak pon pasrah je skarg nih..huhu kte same2 la pasrah...

    BalasPadam
  2. hahahaha... baru berjinak-jinak... boleh tak? kah kah kah

    BalasPadam

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.