Pengikut (Blogspot)

Isnin, 14 Mac 2011

ape yang aku cari?

hello semua. 

tengah malam isnin. menginjak ke hari selasa. aku ade pertimbangan yang masih dalam fikiran aku. sape aku nak rujuk ni... mungkin aku patut ignore-kan bende ni kan kan kan?

tadi dalam meeting, aku memang boleh confident sikit compare dengan hari pertama aku masuk dalam meeting tu. ade point sikit nak bercakap, compare dengan hari pertama yang asyik kene goreng dengan klien without know any single thing going on... yang sampai Ncik Bos bagi warning yang aku akan selalu kene goreng dalam meeting. selalu hampeh ~!

walaupun, gaji yang aku dapat ni macam sikit compare dengan ape yang aku buat, somehow; aku still boleh facebooking and blogging during day work. aku boleh buat kesalahan dengan setakat ayat 'bullshit' yang keluar dari mulut Ncik Bos instead of kene berhenti kerje kalau fikir kesalahan aku yang pertama bile first day masuk company nie...

aku tak tau ape kelebihan aku duduk company ni, nak kata akan jadi kaya; macam tak mungkin jer compare dengan kengkawan yang dah berjaya sekarang ni. kalau nak kata senang kerja, tak pun tiap minggu kalau boleh kene OT dengan tenaga kerja yang sikit, semua bende ko kene amek pusing dari awal hingga akhir. bukan macam company besar yang boleh specific and focus in one job in other hand gaji ribu riban.

kenape aku sayang company ni? mungkin this my first step; my perintis for everything that I get today. mungkin kalau mastura tak kerja kat sini, mastura masih lagi terkial-kial bawak kereta manual. kalau mastura masih kerja dekat Dengkil or area Bangi might be mastura tak tau nak cilok time jammed, tak pun mastura mungkin tak tau selepas jalan khucing ialah jalan kinabalu, tak pun mastura mungkin masih kene bukak pintu masa nak bayar tol sebab tangan tak sampai kan?

tu je la. tapi ape-ape hal pun, jangan over confident kan... it just an interview; no harm kalau pegi pun, sebab kite tak tau ape akan jadi pada masa depan. aku mungkin belum bersedia nak berhijrah tempat lain. 

adios, otak sangat penat fikir banyak bende. maka badan jo-in sekali, boleh??? nak rehat sebentar dan esok boleh sambung kerja lagi yok ~!

Extra ordinary energy need some catalyst 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.