Pengikut (Blogspot)

Selasa, 8 Februari 2011

tipah tertipu ~ cerita pertama

hellooo semua, 

kembali dengan entri yang agak bercerite... lame sangat aku tak up-date blog... windu kat blog kite... hahaha...

banyak sangat benda yang jadi dekat aku dalam bulan lepas dan bulan ni. keje aku, so far so good... bolehla nak idop sikit-sikit kan??

sekarang ni aku dah decide yang aku nak duduk fully hostel yang mane lebih memudahkan aku nak pegi keje... honestly, aku bukan tak suke nak duduk rumah nenek, tapi lepas je accident kereta waktu balik keje tu, ade sedikit fobia yang aku rasa bile nak lalu depan jalan tu bile balik keje... tu la al-kisahnye...

duduk kat hostel same la macam duduk dengan kawan-kawan masa belajar dulu... emm makan, pakai semua urus sendiri yang kadang-kadang aku rasa enjoy buat semua bende tuh... 

keadaan hostel yang dekat dengan tempat keje, senang buat aku muhasabah diri aku kadang-kadang mane-mane keje yang aku kurang paham... misalnye... tak pun, aku boleh la bebas maen internet kat sini... boleh la aku up-date sesikit...

emm susah jugak dah lame tak menulis ni... jadi semua bende nak cerite dalam satu entri... lalu aku berkata dalam hati sendiri 'rilek-rilek sudah....' 

sebenarnye, dalam entri ni... aku nak cherite perihal Cik Hawa yang sengal. aku selalu kene tipu dengan beliau ni...

meh aku cerite latar belakang serba sedikit la yer... aku ade kawan sebilik la boleh panggil... yang memang suke buat lawak sengal...

dan yang tak boleh blah sekali, aku lah mangsa yang percaya hidup-hidup dengan penipuan beliau.... mengapakah muka beliau begitu serius ketika mencipta lawak??? konpius-konpius....

Lokasi : Depan tb, sebelum AJL 25 bermula 
Isu : Hamster lepas diri dijumpai semula selepas seminggu...

dalam hostel adelah beberapa ekor hamster yang dibela oleh Kak Hawa ngan Shida... kadang-kadang diorang ni terrer, boleh lepas diri dari sangkar... yang selalu lepas diri tu memang sangat ganas dan brutal... si betina yang memang takde sifat keibuan langsung... hahaha ~ tak pasal pulak aku mengutuk hamster tu... ape kes??

okey la, back to the real story balik (macam en k punye ayat daa)... hamster yang terlepas tuh, selalu sangat terserempak dengan Cik Hawa ni... kaloo korang nak tau, Cik Hawa ni penakoot hamster la kan... so, bile jumpe depan mata mule la nak menunjukkan sifat perempuan yang sejati a.k.a lari sambil jerit... **mintak maaf Cik Hawa, saye cume terangkan situasi sahaje... huhu. 

pernah satu malam tu, almost one o'clock, si Brutal ni munculkan diri depan Cik Hawa, yang ade depan katil aku... ape lagi kawan ~! terus lompat atas katil aku... aku yang baru nak lena dengan gaya terkejut, terbangun tengok Cik Hawa yang riak ketakutan... emm, gitu pulak ~~!

aku pun dengan mamai-mamai bangun... cube nak tolong Cik Hawa (baik tak??) kahkahkah... luar nmpak baek, hati macam setan je... 

aku terus je capai satu plastik... nak tangkap si Brutal. bukan niat aku nak takutkan si Brutal ni... tapi aku sendiri pun tak berani nanti si Brutal datang gigit tangan aku.... naye makcik ~~!

aku dah la mamai-mamai, lepas tu Si Brutal time ni la nak tunjuk style heroin kaloo berlakon dalam Stuart Little, suke nak alik-alik bile aku try nak tangkap... ingat aku ni bekas pemain besbol ape boleh predict Si Brutal nak pegi mane...???

Tikus perasan pandai. An an??
selepas dalam 15 minit mencube nasib, akhirnye Si Brutal berjaya meloloskan diri ke belakang almari kasut di hadapan rumah... mesti perasaan Si Brutal lega, yang aku pulak kembali ke katil untuk zzzz ~! sekian. 

tu cerite macam mane hamster tu mule munculkan diri kali pertama... kesian orang yang bace, bile la nak masuk cerite mastura kene tipu ni??? sabo-sabo... kaloo tak cerite dari mule kang, tak memahami kang... kaloo buat kuiz tak dapat jawab sape yang susah??? kahkahkah tak pasal la kamoo mastura!

kali kedua, ketiga, keempat dan seterusnye... kitorang satu rumah tak pernah terserempak lagi dengan Si Brutal... kecuali Cik Hawa... maybe sebab beliau je yang takkan ape-ape kan Si Brutal, ape lagi tunjukkan belang la Si Brutal dengan beliau.... belang-belang jangan sebut ha... nanti ade pihak terasa hati. keh keh keh. 

biasenye weekand, aku akan balik rumah mak... malam ahad, barula aku balik hostel... dan mase ni la up-date story a.k.a gosip akan berlangsung... time ni la penipuan itu bermula... 

dialog time ~~!

Kak Hawa : Mas, kitorang dah jumpe hamster yang terlepas tu... 

Aku : Ye ke, bile??

Kak Hawa : Aah, Hawa nampak lepas tu Shida tangkap... bla3 (stori mori da tak ingat da...) 

Cik Hawa mane pulak time ni?? oh, beliau baru balik dari Bangi terus me-landing atas katil... bile cerite pasal hamster, terus muncul diri la bhai ~~! 

Hawa : Emm, dah jumpe hamster tu, ekor die makin panjang Mas... sebab dah jadi tikus liar...

Aku : Ha, ye ke???

akhirnye, soalan aku itu disambut hilai tawa oleh Cik Shida dan Kak Hawa dan Cik Hawa sekali....! 

aargh ~! sengal... macam mane aku boleh terpedaya dengan Cik Hawa ni??? thesen!


Ingin menjadi kembar Belang... Aaargh ~!


habis satu cerite... chow ~!

oh by the way, alang-alang aku dah cerite ni... baek aku kenal kan... siape itu Cik Hawa... tarra ~!

Hawa with me ~ Taman Layang-Layang, Kepong

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.