Pengikut (Blogspot)

Selasa, 8 Februari 2011

tipah tertipu ~ cerita kedua

helloo semua, 

ni entri kedua hari ni... sangat bosan dengan hidup. ape kate kite blogging??? hekhekhek...

alang-alang aku teringatkan darling aku ni a.k.a Cik Hawa sebab dah tulis entri pasal beliau sebentar tadi, ape kata cerite pasal penipuan beliau kepada aku sekali lagi nak??? 

macam mane nak mule cerite ni?? ok, kite mulekan cerite dengan ayat Mamak... kat area pejabat aku ni, ade kedai mamak... yang aku ngan housemate selalu lepak menge-TEH terutamanya dengan Cik Shida... 

entahlah bagi aku duduk santai-santai kat Mamak pepetang macam ade style dan ade feel ~! pekena pulak la roti bhakar satuw set, telur setengah masak dua bijik... pergh, die punye layan kan??? terbaek wok !

Lokasi : Mamak depan Teamcoat 
Isu : Telur setengah masak 

emm, berdasarkan lokasi kat atas, tu memang port kitorang... adelah minah sorang tuh ~~ yang sibuk sangat nak tengok match liverpool lawan chealsea... terbawak la kitorang se-hostel duduk dinner kat mamak... 

Cik Shida dengan muka excited, sebab kitorang semua setuju ke mamak... ape yang boleh makan kat mamak pada waktu malam??

aku macam rase nak sarapan. menu biase, roti bakar dengan telur setengah masak... memang layan ~! 

aku ni suke, bile makan telur setengah masak memang aku add on lada sulah sebanyak-banyaknya sampai penuh satu pinggan tuh... baru la macam ade rase kaw punye... tu selere aku la... selera korang aku tak tau... 

begitu pun, aku terus makan dan... 

Kak Hawa : sedap ke macam tu??? 

** Kak Hawa jarang makan bende-bende macam ni

Aku : ok jer... sedap macam ni... Hawa (refer Cik Hawa), ko nak rase tak bende ni??

Hawa : nak, nak...

pinggan bertukar tangan... lepas tu keluar la statement...

Hawa : bukan makan lada sulah banyak-banyak rambut boleh gugur ke??? (tunjuk kat lada sulah)

Aku : ye ke?? 

teng teng teng. sah aku terkena... hilai tawa terdengar sekali lagi... seyh ~!

ok, at the end, tak jadi pun mau nonton perlawanan ni sebab start match dalam pukul 12 malam... tidow lagi sodap...

at the morning ~ Cik Shida gembire sebab pasukan kegemaran beliau Liverpool dapat kalahkan Chealsea... 

chow dulu... mungkin saye mau balik bah... saye sudah penat...

So Cute ~ nak letak Cik Hawa dalam ni boleh?
Lepas tu rebus

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.