Pengikut (Blogspot)

Ahad, 12 Disember 2010

teh

heloo semua, selamat petang and salam ahad...

hari ni hari ahad... memang hari untuk bangun lambat... hari untuk rehatkan diri tak pun hari untuk santai-santai bersama keluarga... hari ni jugak hari untuk meng-update bajuan dalam almari, tambahkan yang bersih, kurangkan yang kotor... kot...

hari ni aku masih lagi minat nak tulis cerite satu ayat... jom chek pasal teh pulak...

teh. minuman pagi, tengah hari, petang tak pun malam. kalo dok kedai Mamak ke, kedai Makcik ke, kedai Pak Mat ke, Maulana ke... mesti diorang leh estimate yang order teh o ais, teh tarik tak pun teh susu kurang manis satu... layan ~

teh. aku pun tak tau sejak bile aku minum teh... kalau ikotkan gaya Cik Faizah la kan... setaun boleh minum lagi teh, agak-agaknye bile dah 5 tahun hidup kat dunia kot baru mak ngan ayah benarkan kite semua minum air teh, ye dak??

teh. slogan aku selalu dengan Ncik Abang Syah... air yang tersedap di dunia ape????? jawapannye air teh o sejuk or teh o ais... kaloo time tekak kering kemarau pekena air teh o ais.... perh ~~ die punye feel tak ya cter la kan...


teh. mase aku kecik-kecik dulu kan... sedara mara aku dok trend pegi China. aku pun tak tau pasal ape, lepas tu masing-masing pakat belikan teh cina as diorang punye souvenirs... aku tak suke la sebab rse die sangat pahit... pastu diorang tambah lagi, kalau tak letak gule lagi baik untuk kesihatan... aduh! lemah lutut dengar.


teh. cerite pasal teh cine, teringat kat cerite kung fu kan?? zaman sekolah rendah dulu, aku minat la tengok cerite kungfu cina merangkap cerite raje-raje... suke duke puteri dan putera raja cina... Alec Su ni sampai skang aku minat gler... kalau takde sape nak kawen ngan die, bia la die kawen ngan aku eh?? hehe.


Alec Su ~ walau pun ko botak... aku tetap sayang ko...
yeay ~~! 
teh. teh kat malaysia ni dah moden... boleh la nak order teh o ais limau, iced lemon tea tak pun teh o laici...


teh. kalau aku order, teh o laici tu dah paling mewah dah tu... ni sume salah Ncik Acong yang ajar aku waktu prktikal... hekhek.


teh. ok la to be honest aku baru je beli teh lipton perise epel... terase puas la... tu yang tulis entri ni... chow ~


nak g minum ni.. jalan dulu yer...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.