Pengikut (Blogspot)

Ahad, 6 Jun 2010

Rachel Corrie ~ Doa kamu selamat balik

Jam lappy kak ngah dah menunjukkan jam 1.05pagi...
Kak ngah agak baru setengah jam dibuai mimpi...
Kajang pulak, dah melepek atas buku Jendela Hati smbil memejamkan mata...
Niat si kecik nie nak gigit-gigit kaki aku, nak ajak bergurau mesra la kononnye...
tp... 
tindakan reflect tanganku yang menjentik telinga membuatkan telinganya terasa sebal (aku agak je) dan mengalah ke tepi...


Tapi 
Aku bukan nak critekan pasal tu sekarang nie...


Yang menganggu fikiran aku ialah kapal Rachel Corrie tibe2 dah dirampas oleh pihak Israel...
Hari tu kata ok, hari nie kata laen...


Cubalah korang bayangkan... 
Keluarga korang dalam kapal tu, boleh ke korang lena sekarang??


Tp akhbar kata, pihak Israel memang tak buat apa-apa terhadap penumpang kapal....


Emm aku pun terfikir jugak, selaen drpd nyawa mereka yang tak selamat tu,
Adekah bantuan makanan dan pakaian akan smpai ke Palestin?
Insya-Allah akan smpai...


So, sape2 yang membce entry nie...
Meh la kita berdoa kepada Allah SWT
Semoga aktivis Malaysia selamat smpai ke Gaza dan selamat pulang ke Malaysia...
serta berilah keamanan kepada rakyat Palestin....
Amin....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.