Pengikut (Blogspot)

Sabtu, 27 Februari 2010

Pagi itu seharusnya indah.....

kaloo korang nak tau...
eden la anak omak yang paling begaaa...
tau napoo?
maleh nak bangun, maleh nak dodok, maleh nak mandi, maleh nak nolong....
yang minat kek ati den, terbongkang duo puloh ompek jam...
kaloo colek matoo eh, adola kek dopan pc
mengadap apo bondo eh, ntah borojam-jam
kalooo dipojam mato eh, memang takdo harapan la nak bukak laeei
bejutala alasan kaloo di suh bangun....
eiii~! memang booto btuah hanget la budak surang nie....
(agaknye nie ler yang ade dalam hati mak aku kan?)

emmm~!
aku jugak ade masalah untuk BANGUN PAGI
kadang-kadang kalau tidur awal pun bangun lambat jugak....
dan...
bertambah jadi masalahnye
ade jam loceng pown aku tak dengar jugak...
ish ish ish.. kritikal sangat dah kau ni..

pernah satu ketika tu lah,
member bilik sebelah yang perasan jam loceng bapak kuat locengnye bunyi
buatan dari cine
datang bergegas ke bilik aku
untuk mematikan si mulut banyak itu yang sedang
menjerit-jerit ke gegendang telinge secare terus 
(sebelah telinge sajee da)

tapi... maaf di sini....
aku tak sedar la kawan...
jam loceng aku nie, aku ibaratkan sebagai
kamu nie kasar sangat, saye tak sukee kamu 
(kate-kate hatiku yang kemengantokan)
ahahahaha

masalahkan orang macam aku...
aku terpaksa dikejutkan oleh rumate yang suare macam guruh time hujan lebat setengah jam tak nak berhenti
or wake up call dr nini or mak aku....

bile eh? 
aku bangun awal...?
ade mase-masenye...
misallnye aku memang excited nak ke sesuatu tempat...
kaloo dulu2 mase aku susah yang kene balik umah nenek naek bas,
aku pasti akan bangun awal... sebab nak jumpe nenek... :)
hehehe
tu pukul 6pg pown aku da bangun...
lagi?
time aku nerves nak present...
nie bukan kategori bangun awal kowt...
tp nie kategori susa nak tidoo...
aku rase la....

apekah kesannye kalau aku bangun lambat??
LAMBAT KE KELAS~ yeee tepat sekali...
itu la yang selalunye terjadi...
tapi correction di sini,
aku paling lambat akan smpai ke kelas selepas 15min kelas bermula
tak pernah lebih dr tu...
lambat-lambat pon kene la ade adabnyer....
ye tak??

macam mane la kaloo bangun lambat nak kene siap awal...?
simple jep...
sebelum tidur, ingat ape yang nak buat hari esok
nak kene hantar ape? pakai baju ape? kene g ngan sape...
soo
mind kite da prepare, ape akan berlaku sok
bilee bangun je dari tido
automatik akan jadi laju...

tu cara aku la...
kadang-kadang ade yang tersasar jugee....

sampai cnie dulu le,
meracau sikit-sikit
tersampuk sebab bangun awal....
nak kongsi or summarize dari fkta internet or buku,
rujukan tak memuas dan memberangsangkan....

sekian...
untuk entri pagi seharusnya indah...
...tapi tidak bagiku
tata~

I am hardly need a WAKE UP CALL

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sertakan pandangan anda di sini...

Penulis

Foto saya

seorang melayu tipikal yang ingin berjaya dengan sikap tipikalnya.